آخرین خبر

استقبال هنرمندان و درخواست برای تمدید جشنواره آواها و نواهای رضوی

آوای ایرانیان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ هنرمند و گروه هنری در جشنواره آواها و نواهای رضوی اعلام حضور کرده‌اند گفت: استقبال هنرمندان سراسر کشور از نخستین جشنواره آواها و نواهای رضوی موجب شده تا گروه‌های هنری درخواست تمدید مهلت ارسال آثار به این جشنواره را داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی و ستاد خبری جشنواره آواها و نواهای رضوی؛ برزین ضرغامی با اعلام این خبر گفت: امیدواریم جشنواره آواها و نواهای رضوی با گام محکمی که در سال نخست برمی‌دارد در سال‌‌های آتی بتواند به عنوان نهادی فرهنگی ذیل جشنواره رضوی فعالیت‌های خود را ادامه داده و در درازمدت تمام دست‌اندرکاران حوزه موسیقی را ذیل این موضوع ارزشمند گرد هم آورد.
وی ادامه داد: جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام در سال‌های دور بر اساس دغدغه‌های موجود شکل گرفت و تبدیل به نهادی فرهنگی در کشور شد و در مجموع فعالیت‌هایی که در این سال‌ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده هیچ‌کدام همچون جشنواره امام رضا(ع) نتوانسته جایگاه خود را پیدا کند.
ضرغامی با بیان اینکه در جشنواره امام رضا (ع) خارج بعد فرهنگی و هنری مسأله قابل توجه ارادتی است که نسبت به این حضرت وجود دارد تصریح کرد: در این دوره از جشنواره به بخش‌های پژوهشی توجه بیشتری شده به همین سبب جشنواره آواها و نواها در ذیل این جشنواره پیشنهاد شد و قرار است اولین دوره آن در هفته کرامت سال جاری برگزار شود.
دبیر جشنواره آواها و نواهای رضوی اضافه کرد: پس از اعلام فراخوان جشنواره، هنرمندان از اقصی نقاط کشور از این جشنواره استقبال کردند و تا کنون بیش از ۱۰۰ گروه هنری از سراسر کشور از جمله استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گیلان، کرمانشاه، تهران، البرز، آذربایجان و کردستان برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند و تعدادی از گروه‌ها نیز درخواست تمدید مهلت ارسال آثار را داشتند که موضوع در حال بررسی است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در پایان ابراز امیدواری کرد این جشنواره بتواند در گسترش و تعمیق فرهنگ رضوی با استفاده از ابزارهای هنری تأثیرگذار و راهگشا باشد.
جشنواره آواها و نواهای رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌اسلام مردادماه امسال و همزمان با دهه کرامت در استان تهران برگزار خواهد شد و آخرین مهلت ارسال آثار نیز ۲۵ تیرماه اعلام شده است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “استقبال هنرمندان و درخواست برای تمدید جشنواره آواها و نواهای رضوی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید