آخرین خبر

عکس/ سرقت مجسمه۳۵۰ کیلویی برنزی موزه هنرهای معاصر

آوای ایرانیان: پس از سرقت ۲۷ اثر قیمتی متعلق به هنرمندان معاصر در سال گذشته مجسمه برنزی ۳۵۰ کیلوگرمی بهداد لاهوتی هم که موزه هنرهای معاصر در اکسپوی مجسمه سال ۹۰ خریده بود امسال به سرقت رفته است.

 به گزارش آوای ایرانیان، مجسمه برنزی بهداد لاهوتی که نزدیک به ۳۵۰ کیلوگرم وزن داشت به تازگی از معانت هنری ارشاد به سرقت رفته است. این مجسمه در محوطه ساختمان معاونت هنری واقع در خیابان شهریار قرار داشت.

پرونده این سرقت هم اکنون توسط پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در دست بررسی قرار دارد. گفته می‌شود به دلیل سنگینی وزن این اثر، مجسمه خرد شده و به صورت تکه تکه از ساختمان معاونت هنری خارج شده است.

بهداد لاهوتی سازنده این مجسمه در گفت‌گو با خبرنگار فارس ضمن ابراز بی‌اطلاعی از این اتفاق گفت: این اثر در اکسپوی سال ۹۰ که در گالری شیرین برگزار شده بود، توسط موزه هنرهای معاصر تهران خریداری شد. فلز به کار رفته مجسمه، برنز است که وزنی حدود ۳۵۰ کیلو گرم دارد.

وی افزود: سال گذشته شنیدم کار به صورت نامناسبى در زیر پله نگهدارى شده و در حال صدمه دیدن است. از گالری‌هایى که در ارتباط بودم خواستم به طریقی واسطه شوند تا کاررا پس بگیرم اما جوابى نیامد تا در یکى از جلسات هیات مدیره انجمن مجسمه سازان با رییس فعلى موزه، به ایشان گفتم اگر میشود کار رو به من بفروشند. ایشان با خنده بدون اینکه بفهمند کدام کار یا اصلا بنده‌ای که با ایشان جلسه داشتم چه کسی هستم و کارهایم چه هستند، گفت بله بیا ببر یا هرکس میخواهد بگو میفروشیم!

این مجسمه ساز ادامه داد: البته از آنجایى که پول نداشتم و میدانستم اگر کسى را معرفى کنم فقط باعث ابرو ریزى خواهد بود و قانوناً به راحتى کارى را نمی‌شود پس گرفت، ترجیح دادم بگذرم و الان هم فکر میکنم کسى که برایش آن کار مهمتر بوده، ارزش ریالی آن را می‌دانسته و دیگر حداقل کارم زیر پله  سازمان انداخته نشده است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته نیز ۲۷ اثر قیمتی متعلق به هنرمندان معاصر از انبار دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد سرقت شد. بنابر اعلام مسولان وزارت ارشاد این آثار توسط محمد صابری امین اموال معاونت هنری، از مجموعه خارج شده بود. اما تاکنون تکلیف این پرونده مشخص نشده و معلوم نیست که آیا واقعا امین اموال مسئول این سرقت بوده و اگر جرم این فرد محرز شده،‌چه مجازاتی برای او در نظر گرفته شده است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “عکس/ سرقت مجسمه۳۵۰ کیلویی برنزی موزه هنرهای معاصر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید