آخرین خبر

بیش از ۸۰ درصد آثار موسیقی پاپ، برگرفته از آثار وارداتی است

آوای ایرانیان: برنامه “نقد موسیقی” با حضور رضا یزدانی، علی اوجی و با موضوع “مخاطب ایرانی و موسیقی پاپ” روی آنتن شبکه چهارم سیما رفت.

به گزارش آوای ایرانیان به نقل ازخبرگزاری نسیم، برنامه موسیقی محور “نقد موسیقی” شب گذشته(دوشنبه) با حضور رضا یزدانی و علی اوجی و با موضوع “مخاطب ایرانی و موسیقی پاپ” روی آنتن شبکه چهار سیما رفت.

رضا یزدانی، خواننده پاپ – راک در این برنامه گفت: ترانه و کلام در یک اثر موسیقایی بسیار مهم و اساسی است، چراکه محور اصلی یک اثر موسیقی، کلام و محتوای آن است که این مسئله بر مخاطبان تاثیرات شگرفی می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از پرکارترین خواننده های پاپ در حوزه تیتراژخوانی بوده، گفت: تا به حال تیتراژهای بسیاری از سریال‌ها وفیلم‌های سینمایی را خوانده ام، از این رو می‌توان گفت صدای من به سینما گره خورده است.

وی در ادامه گفت: یک تیتراژ موفق میتواند مخاطبان بسیاری را جذب سریال و یا اثر سینمایی موردنظر بکند و از سوی دیگر مردم شاید تنها یک بار یک اثر سینمایی و یا سریال را تماشا کنند اما ممکن است تیتراژ آن اثر را بارها بشنوند.

یزدانی خاطرنشان کرد: تیتراژی ماندگار است که از ترانه‌ای قوی و با محتوای رخوردار باشد تا شنونده بتواند هنگام شنیدین اثر، اهم اتفاقات داستان اثر را در ذهن خود مرور کند و به نوعی این تیتراژ  بتواند به خوبی تداعی کننده اثر نمایشی موردنظر در اذهان عمومی باشد.

وی در ادامه در خصوص سبک کاری خود گفت: برایم مهم نیست که من را به عنوان خواننده پاپ و یا راک بشناسند بلکه برای مهم این است که اثری که تولید میکنم بر دل مخاطب بنشیند و بتواند با آن ارتباط خوبی برقرار کند.

یزدانی تصریح کرد: همیشه در وهله اول من ترانه را انتخاب میکنم و بر اساس ترانه، ملودی ساخته میشود و در اغلب موارد نیز شاید آثار کاملا بر اساس موسیقی راک تنظیم شده و برخی مواقع هم اینچنین نبوده است و از سوی دیگر سبک راک در بدو شروع در ایران از الگوی غربی تبعیت میکرد و جنبه اعتراضی و اجتماعی داشت که من سعی کرده ام موسیقی راک را متناسب با فرهنگ جامعه خود به مخاطبان ارائه دهم.

علی اوجی در این برنامه درمورد مخاطب شناسی موسیقی پاپ گفت: همانطور که همه اطلاع دارند موسیقی پاپ ار مخاطبان عام بیشتری نسبت به سایر گونه های موسیقی برخوردار است به طوری که در جوامع امروز فرهنگ عامه مردم به سمت و سوی موسیقی پاپ گرایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه صنعت موسیقی یک صنعت سودآور در جهان است گفت: امروزه مخاطبان تاثیر زیادی در این سود بزرگ ایفا می کنند و از سویی دیگر تهیه کنندگان و سرمایه داران نیز موسیقی نیز اگر با علم و تحقیق به خوبی در عرصه موسیقی فعالیت کنند بالطبع از سود قابل توجهی در این حوزه برخوردار خواهند بود.

اوجی ادامه داد:  متاسفانه بیش از ۸۰ درصد آثار موسیقی پاپ کشور، برگرفته محض از آثار وارداتی است که این مسئله به شدت سطح کیفی آثار تولیدی در کشور را متزلزل کرده است.

پیروز ارجمند، مجری کارشناس برنامه نقد موسیقی در این برنامه گفت: صنعت سینما و موسیقی بخش اعظمی از پیشرفت خود را مدیون رسانه است چرا که موسیقی بدون رسانه دوامی نخواهد داشت، البته موسیقی از معدود هنرهایی است که با کمک رسانه می تواند روی پای خود بایستد و با کمک رسانه ها به  اوج برسد.

وی افزود: مخاطبان موسیقی به دو دسته اقلیت و اکثریت تقسیم می‌شود که مخاطبان اقلیت شامل کسانی هستند که آلبوم های موسیقی را اورجینال خریداری میکنند و آنها را نقد می کنند و دنبال ستاره های واقعی موسیقی هستند که اهالی رسانه و منتقدین نیز جز همین دسته هستند و اکثریت نیز مابقی مردم هستند که به طرق مختلف آثار مورد علاقه خود را گوش می کنند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بیش از ۸۰ درصد آثار موسیقی پاپ، برگرفته از آثار وارداتی است”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید