آخرین خبر

بزرگِ پورناظری ها بعد از سه سال بازگشت!

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-07-17 05:05:52Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com
آوای ایرانیان: کیخسرو پورناظری درباره دلیل دوری سه ساله اش از اجرای صحنه ای می گوید: «نبودنم علت خاصی نداشت. بچه ها مشغول اجرا خارج از کشور بودند و چون جمع مان جمع نبود این وقفه ایجاد شد. حالا سهراب و تهمورس ایران هستند و تصمیم گرفتیم کنسرتی در تالار وحدت داشته باشیم.»

سمانه فراهانی: خانه ای ویلایی و دو طبقه در خیابانی سوت و کور و دور از هیاهوی شهر مکان تمرین پورناظری ها شده. درب ورود به حیاطی سر سبز گشوده می شود که دیوار آن پر از بوته های یاس و تاک است. گوشه حیاط حوضی کوچک و آبی رنگ جای گرفته و آفتاب ظهر تابستان در این حیاط سرسبز جان چندانی ندارد.

همه چیز برای تمرین گروه فراهم است. آرامش و فضایی خنک و دلچسب. گروه شمس روی مبل های قرمز رنگ جای گرفته اند و هر کدام سازی در دست خود را برای کنسرت آماده می کنند.

سهراب و تهمورس پورناظری قطعه ای را انتخاب می کنند و پس از مشورت با پدر تمرین قطعه آغاز می شود. «حافظ خلوت نشین» اولین قطعه ای است که در فضا طنین می افکند و پس از آن همراز، نوا و یار یار یک به یک بر تنبورها نواخته می شوند.

۴ روز تا زمان برگزاری کنسرت کیخسرو پورناظری در تالار وحدت باقی مانده و همنوازی گروه شمس قسمت سوم از کنسرت «از دوار چرخ» است.

کیخسرو پورناظری پس از سه سال به صحنه بازگشته و قرار است در روزهای ۳۰ و ۳۱ تیر ماه در بخش هایی از این کنسرت تک نوازی داشته باشد. او که بزرگِ گروه محسوب می شود آرام و متفکر نشسته و با دقت به قطعات گوش می دهد تا به اشکالات پی ببرد.

او درباره دلیل دوری سه ساله اش از اجرای صحنه ای می گوید: «نبودنم علت خاصی نداشت. بچه ها مشغول اجرای خارج از کشور بودند و چون جمع مان جمع نبود این وقفه ایجاد شد. حالا سهراب و تهمورس ایران هستند و تصمیم گرفتیم کنسرتی در تالار وحدت داشته باشیم.»

کیخسرو پورناظری توضیح می دهد که در این کنسرت تک نوازی خواهد داشت : «در بخش تک نوازی دو مقام تنبور را با تدوین خودم خواهم نواخت و میان این تک نوازی ها با همراهی گروه شمس قطعه هایی بی کلام ازمقدمه و جواب های مهتاب رو، همراز و قطعه ای بی کلام با نام راز خواهیم نواخت. بخشی از کنسرت هم به سه نوازی من ، سهراب و تهمورس اختصاص دارد که این بخش به صورت بداهه خواهد بود و هرچه دلمان بگوید اجرا خواهیم کرد به همین دلیل اجرای دو شب مسلما از هم متفاوت است.»

تمرین همچنان ادامه دارد و شوخی و خنده های میان نواختن قطعه ها تنها زنگ تفریح گروه است. سازهای تنبور، دف و کاخن در دست گروه نواخته می شوند در حالی که پیانوی مشکی رنگ گوشه پذیرایی جا خوش کرده است.

حسین رضایی‌نیا نوازنده دف و آیین مشکاتیان نوازنده کاخن  است و سپند دادبه، خورشید دادبه،‌ کاوه گرایلی، نیکناز میرقلم و علیرضا جوادی تنبور، می نوازند.

شوخی و خنده زنگ تفریح گروه است و پس از هربار شوخی تمرین از سر گرفته می شود. عکسی دسته جمعی پایان بخش تمرین می شود و گروه به خانه های خود بازمی گردند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بزرگِ پورناظری ها بعد از سه سال بازگشت!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید