آخرین خبر

شرایط “کنسرت گذاشتن” وحشتناک شده است/ لابی گری حرف نخست موسیقی را میزند

بخش درآمدزایی موسیقی پاپ بیش از انداز پررنگ شده است

“کلام” در موسیقی امروز، کم اهمیت ترین نقش را دارد

همنسلان من چون صرفا خواننده بودند و بیزینس کار نبودند، کم کار شده‌اند

شرایط “کنسرت گذاشتن” وحشتناک است

امروزه “ارتباطها” حرف نخست را در موسیقی پاپ می‌زند.

اجرای یکنواخت خواننده‌های محدود، مردم را از کنسرتها فراری می‌دهد

امیر تاجیک در “دوباره گوش کن” گفت: : متاسقانه یکسری مدیریت‌هایی در حوزه موسیقی طی سالیان گذشته اعمال شده است که موجب شده بخش اقتصادی و درآمدزایی موسیقی پاپ بیش از انداز پررنگ شود و از سویی دیگر در حوزه استعدادیابی موسیقی هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است.

به گزارش روابط عمومی برنامه “دوباره گوش کن”، امیر تاجیک خواننده با سابقه موسیقی  پاپ  و یکی از گرینه های مسابقه نظرسنجی برترین “موسیقی ملی – ورزشی” برنامه “دوباره گوش کن” در جدیدترین قسمت این برنامه در خصوص شرایط این روزهای موسیقی پاپ گفت: در سال های گذشته یک خواننده برای ورود به عرصه حرفه ای خوانندگی باید از پیچ و خم‌های گوناگونی عبور میکرد تا در نهایت به تست صدا می رسید اما امروزه همه این موارد حذف شده و تنها “ارتباط ها” است که حرف نخست را در موسیقی پاپ می‌زند.

وی افزود: با توجه به شرایط ذکر شده دیگر به ندرت شاهد بروز استعدادهای جدید در موسیقی هستیم و صرفا هر از گاهی چند چهره جدید با چند قطعه ریتمیک یک موج رودگذر را در موسیقی ایجاد میکنند.

وی ادامه داد: متاسقانه یکسری مدیریت‌هایی در حوزه موسیقی طی سالیان گذشته اعمال شده است که موجب شده بخش اقتصادی و درآمدزایی موسیقی پاپ بیش از انداز پررنگ شود و از سویی دیگر در حوزه استعدادیابی موسیقی هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است.

تاجیک گفت: خواننده های هم نسل من در موسیقی از مطالعه خوبی در ادبیات برخورداد بودند به طوری که حافظ شناسی و سعدی شناسی جز برنامه های اصلی ما بود و به خوبی می‌دانستیم کلام چه میخواهد در موسیقی بگوید، اما متاسقانه در موسیقی امروز کلام کم اهمیت ترین نقش را از نگاه برخی خواننده ها ایفا میکند و تنها تمرکز بر تولید آثاری با ملودی ریتمیک است که همین ملودی ها را بتوانند در کنسرت ها اجرا کنند.

وی در ادامه در خصوص علت کم کاری و با بعضا بیکاری هنرمندان هم نسل خود در حوزه موسیقی پاپ گفت: شاید هم نسلان من چون صرفا خواننده بودند و بیزینس کار نبودند به یکباره  کم کار شدند و از سویی دیگر هم شرایط فعالیت در موسیقی به خصوص در “کنسرت گذاری” بسیار وحشتناک شده است به طوری که هنگام رزرو سالن برای اجرا با این جمله که سالن تا چندین ماه توسط چند شرکت موسیقی رزور شده مواجه میشوید که همین چند شرکت هم صرفا با چند خواننده خاص قرارداد دارند و بیزینس خود را با همین عده خاص  دنبال میکنند.

وی افزود: برای خیلی از مخاطبان که به کنسرت ها میروند برایشان خیلی تفاوت نمیکند که کنسرت کدام خواننده است که این مسئله برای موسیقی پاپ در آینده زجرآور خواهد بود زیرا خیلی مواقع هم همین مخاطبان بر اثر نحوه اجرای خواننده‌ها در طول زمان از کنسرت ها گریزان میشوند.

وی در پایان تاکید کرد: متاسفانه بیزینسی در موسیقی پاپ شکل گرفته است که تعدادی شرکت ضمن قرارداد با چند خواننده محدود بدون برنامه ریزی بخش اعظمی از ریل موسیقی را پیش می برند که این چرخه معیوب در نهایت با یکنواختی اجراها موجب فراری مردم از کنسرت های موسیقی پاپ میشود.

گفتنی است؛ برنامه موسیقایی دوباره گوش کن، ساعت ۲۲ روزهای یکشنبه، سه شنبه و جمعه روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

 

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شرایط “کنسرت گذاشتن” وحشتناک شده است/ لابی گری حرف نخست موسیقی را میزند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید