آخرین خبر

گزارشی ازمراسم رونمایی آلبوم «سپیدار» متبسم

آوای ایرانیان: حمید متبسم نوازنده تار و سه‌تار هم‌زمان با رونمایی از آلبوم «سپیدار» در فرهنگسرای نیاوران به تک‌نوازی قطعات این آلبوم پرداخت.

به گزارش خبرنگار آوای ایرانیان، مراسم رونمایی از آلبوم «سپیدار» به آهنگسازی و نوازندگی حمید متبسم روز شنبه ۲۱ مرداد ماه در تالار خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شد.

در ابتدای برنامه علیرضا پورامید محقق و پژوهشگر موسیقی درباره این اثر بیان کرد: درباره جوهره‌ سپیدار و نگاه معرفتی به این اثر یادداشتی را نوشته‌ام که به‌صورت مکتوب همراه با آلبوم به انتشار رسیده است. حق نبود که درباره موسیقی حمید متبسم بنویسم چراکه باید طرف از ایشان اجل باشد و بنده این‌گونه نبودم به همین دلیل از منظر معرفتی به آن نگاه کردم. در مباحث معرفتی هر پدیده‌ای وزن دارد و «سپیدار» با آن قامت، پوست سفید و برگی که پشتش سفید رنگ و رویش سبز است، طوری دست تکان می‌دهد و جلوه می‌فروشد که ید بیضای موسی را برای شما تداعی می‌کند و انتخاب نام «سپیدار» برای این اثر بسیار ارزشمند بود.

وی با اشاره به ویژگی های ساز سه‌تار بیان کرد: وسایلی در هنر وجود دارد که بسیار با آدمی عجین هستند. در میان سازها، هیچ سازی به‌اندازه‌ نی این عجین و قرین بودن را ندارد چرا که با دم آتش خیز آدمی کار دارد و چهار، پنج انگشت را درگیر می‌کند. از نظر سلوک نیز هیچ سازی سلوکِ سه‌تار را ندارد. ساز سه‌تار کامل و با تمام وجود در آغوش قرار می‌گیرد. شما معرفت برخورداری کامل از معشوق را در سه‌تار در نظر بگیرید و ناخنی که در تماس است.

پس از صحبت‌های پورامید، حمید متبسم که با ورود روی صحنه با استقبال مخاطبانش مواجه شد، قطعات آلبوم «سپیدار» را به اجرا درآورد و پس از اتمام برنامه با تقدیم آلبوم به مخاطبان، به امضا و گرفتن عکس یادگاری با آن‌ها در محوطه فرهنگسرای نیاوران پرداخت. اهدای آلبوم موسیقی «سپیدار» توسط مرکز موسیقی بتهون به مخاطبانی که بلیت کنسرت را تهیه‌کرده بودند بخش دیگری از مراسم رونمایی این اثر شنیداری بود.

آلبوم «سپیدار» که با سه‌تار ساخته استاد رامین جزایری نواخته شده، حاوی شش قطعه تک‌نوازی سه‌تار در پرده‌های دشتی به نام‌های «درآمد»، «سپیدار»، «زیرکش سلمک و چهار پاره»، «پرواز»، «اوج» و «مستانه» است که ۲۱ مردادماه طی برگزاری مراسمی، توسط نشر موسیقی «آوا خورشید» به تهیه‌کنندگی بابک چمن‌آرا منتشر شد.

حمیدرضا نوربخش، صدیق تعریف، مهدی فلاح، سمیرا گلباز، مجتبی عسگری، امیرعباس ستایشگر، یدالله کابلی، عباس سجادی، مهدیه محمدخانی، بهار مدیری، ارسلان علیزاده ازجمله مهمانان این برنامه بودند.

کنسرت سه‌تار نوازی حمید متبسم و مراسم رونمایی از آلبوم «سپیدار» نیز روز  ۲۱ مردادماه سال جاری در سالن خلیج‌فارس فرهنگسرای نیاوران به همت مرکز موسیقی بتهون و تهیه‌کنندگی بابک چمن‌آرا میزبان علاقه مندان موسیقی بود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “گزارشی ازمراسم رونمایی آلبوم «سپیدار» متبسم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید