آخرین خبر

موسیقی لرستان به روایت «ملکی‌ها»

اولین کنسرت رسمی گروه موسیقی «ملکی‌ها» در قالب اجرای موسیقی منطقه لرستان هفتم مهر در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.

گروه موسیقی «ملکی‌ها» (براداران ملکی) که در قالب موسیقی محلی لرستان فعالیت می‌کنند، قصد دارند اولین کنسرت رسمی خود را به تهیه کنندگی زهرا همتی و مدیریت اجرایی احسان ضیایی روز هفتم مهر در تالار اندیشه حوزه هنری روی صحنه ببرند.

گروه «ملکی‌ها» از هفت برادر تشکیل شده که حدود ۲۰ سال در حوزه سازسازی فعالیت‌ کرده‌اند. سرپرستی این گروه برعهده قباد ملکی است. این گروه برای مخاطبان موسیقی ایرانی نویدبخش شکل‌گیری گروه خانوادگی دیگری در عرصه موسیقی این‌بار با محوریت موسیقی لرستان است. البته هر کدام از برادران ملکی یکی از سازهای موسیقی ایرانی را می‌سازد و در نواختن آن ساز هم تبحر دارد. این گروه از سال ۸۷ شکل گرفت و نخستین آلبوم خود را با نام «هوای لُرسو» (یاد لرستان) با صدای حشمت رجب‌زاده و دومین آلبوم را نیز سال ۹۵ با نام «یاد پدر» با صدای رادمهر علیپور منتشر کرد.

اجرای چند قطعه موسیقایی به آهنگسازی مسعود ملکی، سعید ملکی، اردشیرکامکار به همراه قطعاتی از آثار قدیمی و فولکلور موسیقی لرستان از جمله برنامه هایی است که در این کنسرت برای علاقه مندان اجرا می شود.

قباد ملکی کمانچه، مسعود ملکی عود، سعید ملکی تار، حمید ملکی سنتور، وحید ملکی سنتور، مجید ملکی تنبک و رامین ملکی دف و دهل؛ اعضای اصلی گروه «ملکی‌ها» هستند. خوانندگی این گروه نیز بر عهده رادمهر علیپور است. همچنین کاووش سهرابیان نی، اشکان مرادی کمانچه، ساسان بازگیر تاررود (سازی ساخته ملکی‌ها) نوازندگان مهمان خواهند بود.

هم‌زمان با کنسرت گروه «ملکی‌ها» و در لابی تالار اندیشه نمایشگاهی از سازهای ساخته شده توسط برادران ملکی برگزار می‌شود.

نخستین کنسرت گروه «ملکی‌ها» به همت موسسه فرهنگی هنری «فروغ فلق»، ساعت ۲۱ روز چهارشنبه ۷ مهرماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “موسیقی لرستان به روایت «ملکی‌ها»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید