آخرین خبر

نفوذ نیروی اطلاعاتی داعش تا قلب پایتخت

داعش یکی از نیروهای زبده خود برای انجام سلسله ماموریت‌های تروریستی را در پوشش یک بیمار به ایران اعزام کرده تا پس از شناسایی و گردآوری اطلاعات بتواند به جمهوری اسلامی ایران که محور مقاومت در خاورمیانه است ضربه بزند.

داعش یکی از نیروهای زبده خود را برای انجام سلسله ماموریت‌هایی تروریستی را در پوشش یک بیمار به ایران اعزام کرده تا پس از شناسایی و گردآوری اطلاعات بتواند به جمهوری اسلامی ایران که محور مقاومت در خاورمیانه است ضربه بزند.

«منصور» آن نیروی زبده اطلاعاتی است که با پیشنهاد عبدالقادر اُردنی به بهانه درمان نارسایی کبد راهی ایران می‌شود و با ظاهر یک شیخ عرب به عنوان توریست درمانی وارد خاک ایران می‌شود که پس از پا گذاشتن به کشور عناصر موجود در ایران با او مرتبط می‌شوند و عملیات شناسایی طرح‌ریزی می‌شود.

مهدی دُریاب در رمان «تکفیری» فضایی را رقم زده که در آن خواننده بین خیال و واقعیت معلق است و به خوبی این بخش ها را با هم تلفیق کرده است. شهید علی اکبر پیرویان شخصیتی است که مرز بین واقعیت و تخیل را در این رمان به وجود آورده و همین سبب می‌شود در بخش‌هایی شخصیت «منصور» که در دوره حمله ارتش شوروی به افغانستان با این شهید آشنا شده واقعی و مستند جلوه کند.

نویسنده رمان با اطلاع کافی از خاستگاه اندیشه‌ای جریان انحرافی «داعش» پرده از واقعیت این جریان تروریستی که این روزها در خاورمیانه در حال مکیدن خون مردم بی گناه عراق و سوریه است برداشته است. او به خوبی توانسته خاستگاه فکری دو جریان تروریستی در سال‌های اخیر در خاورمیانه را به هم ربط دهد که پُر بی‌راه نیز نگفته است.

طالبان و داعش به عنوان دو گروه محارب که دست به اسلحه کشیدند تا زیر پرچم اسلام ساختگی اربابان خود، این دین را در منطقه حاکم کنند دو جریان و اندیشه‌ای هستند که در این رمان تا حدودی معرفی می‌شود و نگاه آنها به مسلمین به خوبی تبیین می‌شود.

«منصور» که از طلاب علوم دینی در مدارس وابسته به وهابیت در افغانستان و پاکستان بوده به خاطر نبوغ مثال زدنی‌اش پله‌ها و مدارج علمی را به خوبی طی کرده و به زیر و بم جریان وهابیت که منادی اسلامی آمریکایی در منطقه است آشنایی دارد و در این سفر که به ایران آمده بسیاری از آنها در قالب شبهه مطرح می‌شود و او مستاصل از مسائلی است که از سوی ایرانیان بیان می‌شود.

«تکفیری» به خوبی تعلیق را در خواننده ایجاد می‌کند. مخاطب هنگام خواندن رمان هم حس تنفر نسبت به این گروه نفوذی دارد و هم علاقه دارد تا از انتهای ماجرا با خبر شود. گره افکنی‌ها و بازگشایی به موقع آنها همه از ویژگی‌هایی است که این کتاب از آن بهره‌مند است و خواننده از آن لذت می‌برد.

خط روایی رمان به خوبی مخاطب را دنبال خود می‌کشد و نویسنده با تسلط بر اصل روایت ماجراها را یکی پس از دیگری برای خواننده خود بیان می‌کند و همین سبب جذابیت بلکه افزایش جذابیت اثر شده است.

رمان «تکفیری» اثر مهدی دریاب را انتشارات کتابستان معرفت در ۱۷۶ صفحه منتشر کرده و علاقه‌مندان می‌توانند آن را با قیمت ۱۰هزار تومان خریداری کنند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نفوذ نیروی اطلاعاتی داعش تا قلب پایتخت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید