آخرین خبر

حریم کنسرت‌ قم 6 کیلومتر است؟ / لاریجانی در کنسرت عقیلی

آوای ایرانیان: در بین مخالفان و منتقدان برپایی کنسرت در قم، نام علی لاریجانی در کنار احمد امیرآبادی و مجتبی ذوالنوری دیده می‌شد، اما کسی اعتراضی به کنسرت یا ˝اجرا˝ موسیقی در مجتمع بین‌راهی ˝مهر و ماه˝ نکرد.

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از شرق، شش کیلومتر مانده به قم، در بزرگراه تهران به این شهر، سرای گردشگری “مهر و ماه” واقع شده است. “لابی” یا “آتریوم” خطی خمیده که ناخودآگاه چشم هر بیننده‌ای را به طرف خود می‌کشاند. این مجتمع بین‌راهی شنبه، ششم شهریور در حالی افتتاح شد که میهمان ویژه‌ای داشت: علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، اما اتفاق ویژه‌تر این افتتاحیه که از نظر‌ها غایب ماند، اجرای گروه موسیقی “دستان” به خوانندگی سالار عقیلی در آن بود. کنسرت یا “اجرا”ی عقیلی، ‌درست یک ماه قبل از کنسرت یا “اجرا”ی پرحاشیه گروه “مهبد” روی صحنه رفت؛ اتفاقی که شاید به جهت بیرون‌بودن از محدوده شهر قم، حساسیتی برنینگیخت.

در روز‌های گذشته مراجع عظام تقلید اعتراض خود را نسبت به برگزاری کنسرت در “پایتخت مذهبی و قطب فرهنگی ایران”، ابراز کرده‌اند. هرچند “گروه موسیقی مهبد” ششم مهر به مناسبت پاسداشت هفته دفاع مقدس، روز مباهله و روز بزرگداشت مولوی در قم روی صحنه رفت؛ بااین‌حال انتقادها به وزارت ارشاد و شخص علی جنتی ادامه دارد.

دراین‌بین مدیرکل ارشاد استان قم هم با توجه به حواشی پیش‌آمده در تالار شهید آوینی عذرخواهی کرده است. به گفته حجت‌الاسلام دانشی، آنچه در اجرای برنامه‌های زنده هنری مانند تئاتر، جُنگ‌های ترکیبی و اجرای موسیقی، در مواردی حاشیه، غالب بر متن می‌شود، رفتارهای غیراخلاقی و ناهنجار شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان است که فضای این رویدادهای حتی سازنده را به سطح نامناسبی تنزل می‌دهد.

مانند آنچه در بعضی اوقات در رویدادهای ورزشی اتفاق می‌افتد و حتی شیرینی پیروزی یک تیم را به تلخی و محرومیت‌ها و جریمه‌های جهانی آمیخته می‌کند.

صحنه‌هایی که بعد از اتمام برنامه روز سه‌شنبه در تالار شهید آوینی به‌عنوان تشویق گروه و تقدیر از اعضای آن شکل گرفت، حتی اگر از سوی افراد مَحرم و خانواده اعضای گروه اتفاق افتاده باشد، رفتاری نادرست و ناشایست است و باید برای این حاشیه‌های غالب بر متن چاره‌ای اندیشید.

در بین مخالفان و منتقدان برپایی کنسرت در قم، نام علی لاریجانی در کنار احمد امیرآبادی و مجتبی ذوالنوری (نمایندگان استان قم در مجلس شورای اسلامی) دیده می‌شد. آنها حتی در اعتراضی نسبت به این مسئله بیانیه نوشتند و آن را به امضای نمایندگان مجلس هم رساندند، اما کسی اعتراضی به کنسرت یا “اجرا”ی موسیقی در مجتمع بین‌راهی “مهر و ماه” نکرد؛ شاید این فاصله برای برگزاری هر نوع کنسرتی توجیه‌پذیر باشد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “حریم کنسرت‌ قم ۶ کیلومتر است؟ / لاریجانی در کنسرت عقیلی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید