آخرین خبر

محمدصادق افراسیابی: نیازمند بومی سازی سواد رسانه ای هستیم

آوای ایرانیان: دبیر همایش سواد رسانه ای و مسوولیت اجتماعی گفت: نیازمند بومی سازی سواد رسانه ای در کشور هستیم و این امر با بسیج عمومی و حرکتی جهادی امکان پذیر است.

محمد صادق افراسیابی اظهار داشت: در سند یونسکو آمده است که اگر کسی سواد خواندن و نوشتن نداشته باشد با سواد تلقی نمی شود و یکی از موارد آن سواد رسانه ای است.
همایش «سواد رسانه ای و مسوولیت اجتماعی» روز چهارشنبه با حضور شماری از مسوولان فرهنگی و رسانه ای و اساتید علوم ارتباطات در ایوان شمس برگزار شد.
افراسیابی در این همایش گفت: حدود ۸۰۰ نفر از معلمان تهران در این همایش مشارکت داده شدند.
وی افزود: برای این همایش ۳۲۲ چکیده اثر ارسال شد که ۲۵۶ مورد آن مورد پذیرش قرار گرفت و از این تعداد ۱۷۰ چکیده اثر چاپ شد.
وی با بیان اینکه امروز هفت پنل تخصصی در این همایش برگزار شد اظهار داشت: قریب به ۶۰ مقاله امروز در این پنل های تخصصی ارایه شد که ۳۰ مقاله کاندیدای اثر برتر و ۳۰ مقاله نوآوری داشتند.
افراسیابی گفت: دراین همایش به سه اثر برتر در بخش علمی پژوهشی ، سه اثر برتر در بخش کاربردی و سه اثر برتر در بخش ویژه ، لوح های تقدیر ارایه خواهد شد.
در این مراسم رییس همایش سواد رسانه ای و مسوولیت اجتماعی اظهار داشت: با ثبت نام تمامی افرادی که در این همایش شرکت کرده بودند ، خرسندم که اعلام کنم انجمن سواد رسانه ای ایران را تاسیس کردیم.
سید مرتضی موسویان گفت: این موسسه مردم نهاد در وزارت کشور ثبت شده و ارتباطش را با مخاطبان به صورت مستمر برقرار خواهد کرد.
وی ادامه داد: سواد رسانه ای تعاریف مختلفی از جانب اندیشمندان دارد ، اما چکیده و عصاره آن این است که شما بتوانید خطوط نوشته نشده در یک روزنامه را درک کنید.
رییس همایش سواد رسانه ای و مسوولیت اجتماعی یادآور شد: باید خودمان را تقویت کنیم که جزء مخاطبان برتر باشیم به گونه ای که هر آنچه که از دنیای اطلاعات می خواهیم به آن دست یابیم ، اما در آن غرق نشویم.
به گزارش خبرنگار ایرنا در پایان این مراسم از برگزیدگان همایش سواد رسانه ای و مسوولیت اجتماعی با اهدای تندیس تقدیر شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “محمدصادق افراسیابی: نیازمند بومی سازی سواد رسانه ای هستیم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید