آخرین خبر

چهار میلیون پوند برای دست‌نوشته سمفونی «رستاخیز» / عکس

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-11-29 17:39:35Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

دست‌نوشته یک قطعه موسیقی اثر گوستاو مالر رکورد گرانترین نت‌های دست‌نویس را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش  آوای ایرانیان، دست‌نوشته کامل دومین سمفونی گوستاو مالر که به «رستاخیز» مشهور است، سه‌شنبه صبح در حراجی ساتبی لندن فروخته شد. خریدار برای به دست آوردن این دست‌نوشته ۲۳۲ صفحه‌ای بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار پوند پرداخت کرد.

سیمون مگوایر کارشناس ارشد کتاب و دست‌نوشته‌ها در ساتبی گفت: «پیش از این هیچ‌گاه یک سمفونی کامل مالر به قلم او در یک حراجی عرضه نشده بود و احتمالا پس از این نیز شاهد چنین رویدادی نخواهیم بود.»

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این دست‌نوشته، بدون تغییر ماندن آن در طول زمان است. در این نوشته همه چیز از جمله پاک‌شدن‌ها، تغییرات و حاشیه‌نویسی‌ها به دست مالر صورت گرفته است.

مالک پیشین این دست‌نوشته گیلبرت کاپلان تاجر و اقتصاددان آمریکایی است که پس از تماشای اجرای سمفونی «رستاخیز» در سال ۱۹۶۵ به آن علاقه‌مند شد. او پس از آن در رویای رهبری کردن این سمفونی بود. کاپلان از سال ۱۹۸۱ آموختن رهبری ارکستر را آغاز کرد و در نهایت بیش از ۱۰۰ بار سمفونی را رهبری کرد. البته این به معنای استعداد بالا و موفقیت کاپلان در تبدیل شدن به یک رهبر ارکستر نیست.

دیوید فینلایسون نوازنده ترومبون که در اجرای سال ۲۰۰۸ سمفونی دو مالر در نیویورک حضور داشت، او را رهبری آماتور توصیف می‌کند که قادر نیست نوازندگان را با هم همراه کند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “چهار میلیون پوند برای دست‌نوشته سمفونی «رستاخیز» / عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید