آخرین خبر

«مستند ایران» با صدای محمد معتمدی می آید

آوای ایرانیان: ایرج عاشوری درباره «مستند ایران» که به زودی فصل همدان آن پخش می شود بیان کرد که چهار تصنیف از محمد معتمدی در آن پخش می شود.

ایرج عاشوری درباره سری جدید «مستند ایران» که قرار است به زودی بخش همدان آن پخش شود، بیان کرد: در سری جدید سراغ استان های قزوین، زنجان، همدان و سیستان و بلوچستان رفته ایم که در میان آنها بخش های مربوط به قزوین و زنجان پخش شده و به زودی نیز فصل همدان در ۱۲ قسمت روی آنتن می رود.

وی ادامه داد: فصل همدان در حدود ۱۲ قسمت مونتاژ و آماده پخش است و اکنون مراحل موسیقی و صداگذاری ۶ قسمت به پایان رسیده و حدود دو هفته دیگر نیز کار باقی قسمت ها انجام می شود.

این کارگردان و فیلمبردار با اشاره به تولید این فصل از مستندها عنوان کرد: فیلمبرداری کار در تابستان ۹۵ انجام شد که حدود دو ماه و نیم فیلمبرداری و قبل از آن یک ماه و نیم تحقیق و پژوهش داشت.

عاشوری درباره تفاوت مستندها در فصل جدید نسبت به فصل های قبل اظهار کرد: ما صرفا نخواستیم بناها و مکان های تاریخی را در این مستندها نمایش دهیم و آداب و رسوم و سنتها را هم تعریف کردیم که به نوعی هویت فرهنگی مناطق مختلف را به تصویر می کشد. فرم ما همان قالب معمول آثار است و تغییراتی که داریم این است که بیشتر به گویش ها و شخصیت های تاریخی فرهنگی استان ها می پردازیم.

وی اضافه کرد: «مستند ایران» به عنوان یک کالای فرهنگی است و قرار است نگاهی به هویت و تاریخ ایران داشته باشد و ما غیر از نمایش المان های هویتی به بازسازی آنچه که می تواند به این تصویرسازی بیشتر کمک کند نیز می پردازیم.

عاشوری در پایان با اشاره به موسیقی این مستندها در فصل جدید یادآور شد: ساختار موسیقی مستندها در سری جدید تغییر می کند و افشین عزیزی و محمد معتمدی زحمت زیادی برای این فصل کشیده اند. ما سعی کردیم با استفاده از موسیقی های محلی و قومی هر منطقه و سازهای کلاسیک فرم جدیدتری را در کار بیاوریم و فقط چهار تصنیف برای خود همدان ساختیم.

«مستند ایران» با خوانندگی محمد معتمدی، کارگردانی ایرج عاشوری و تهیه کنندگی حسین طاهری از شبکه یک پخش می شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«مستند ایران» با صدای محمد معتمدی می آید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید