آخرین خبر

“کلاژ” مهیار طریحی” منتشر ‌شد + عکس

آوای ایرانیان: آلبوم سنتور نوازی معاصر «کلاژ» اثر «مهیار طریحی» و به تهیه‌کنندگی «صدرالدین حسین‌خانی» در سراسر کشور منتشر ‌شد.
سنتور نوازی معاصر «کلاژ» به آهنگسازی و تکنوازی «مهیار طریحی» به تهیه‌کنندگی «صدرالدین حسین‌خانی» توسط  مؤسسه «نغمه سرای روژین» و توسط پخش «هنر شهر» در سراسر کشور منتشر شد و در اختیار علاقمندان به موسیقی قرار گرفت.
تعدادی از قطعات آلبوم «کلاژ» عبارتند از: آواز «دونوا» به مدت ۳:۳۰، «دو نوا» به مدت ۵:۱۸، «آواز دشتی» به مدت ۳:۵۶، «رقص نانوا» به مدت ۴:۵۱، «آواز آمیخته» به مدت ۲:۵۸، «آمیخته» به مدت ۵ دقیقه، «آواز عشق» به مدت ۳:۵۶، «عشق» به مدت ۶:۱۳، «راوی» به مدت ۴:۳۲ و «بیست» به مدت ۴:۵۵٫
مهیار طریحی در سال ۱۳۶۴ در تهران متولد شده است، او نوازندگی سنتور را در سن ۶ سالگی نزد استاد «رضا صلاحی» آغاز کرد و سپس برای یادگیری فنون سنتورنوازی معاصر، نزد استاد «اردوان کامکار» به شاگردی پرداخت که این مهم تا به امروز ادامه دارد. وی داری لیسانس و فوق لیسانس موسیقی از دانشگاه هنر تهران (کرج) می‌باشد. آلبوم سنتور نوازی معاصر «کلاژ»، اولین فعالیت ایشان در زمینه آهنگسازی و تکنوازی سنتور در قالب آلبومی مستقل است.
از جمله فعالیت‌های طریحی عبارتند از: اجرای کنسرت‌های متعدد در داخل و خارج از کشور با گروه‌هایی چون؛ گروه موسیقی «شتک»: همایون شجریان و برادران پورناظری (چرا رفتی)، گروه موسیقی «سیاوش»: همایون شجریان و سهراب پورناظری (آینه‌ها)، گروه موسیقی «شمس»: کیخسرو پورناظری و برادران پورناظری و علیرضا قربانی، دونوازی به همراه سیاوش کامکار و …
این هنرمند عرصه موسیقی در آلبوم‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی همچون؛ «نه فرشته‌ام نه شیطان»، «آرایش غلیظ»، «قطره‌های باران»، «ویر»، «وضعیت سفید»، «ستایش»، «شبکه» و … با ساز سنتور به هنرنمایی پرداخته است.
آلبوم سنتور نوازی معاصر «کلاژ»، توسط «سیاوش کامکار» ضبط و متسرینگ شده و «الهام بزرگی» نیز عکاسی و طراحی آن را انجام داده است؛ همچنین «مهدی بشکوفه» مدیر اجرایی آن را برعهده داشته است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در ““کلاژ” مهیار طریحی” منتشر ‌شد + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید