آخرین خبر

برپایی نشست “بخارا” با عنوان «یادواره خالق مرغ سحر»

آوای ایرانیان: نشست رسانه ای  گروه بخارا با عنوان «یادواره خالق مرغ سحر… » صبح امروز با حضور صادق میرزا میرزایی  «سرپرست و خواننده » و نوازندگان گروه چون فرامرز کلانتری ، افشین نیک فلاح،یاسر مدیر روستا ،نیما طلوعی ،دامون فومنی (شاعر ونوازنده)  در ساختمان پژوهشکده فرهنگ هنر و معماری برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری صادق میرزا میرزایی با اشاره به  فعالیت های گروه بخارا توضیح داد:  واژه گروه برای من جذاب نیست باید بگویم ارکستر بخارا !  این ارکستر تاکنون کنسرت های بسیاری را برگزار کرده است که یکی از آنها اجرایی بود که  در زمستان سال ۹۳ در جشنواره موسیقی تهران داشتیم  اگر به قبل تر نگاه کنیم سال ۹۰ هم آلبومی به نام «زمستان» را منتشر کرد.

وی درباره جزئیات کنسرتی که پیش رو دارند گفت: از آذرماه سال ۹۵ تمریناتمان را شروع ودراسفند ماه هم کارهایمان را آماده کردیم تا آنکه ۲۵ اسفند ماه مجوز کارهایمان صادر شد. قرار بود در دی ماه برای یاد بود ایرج بسطامی کنسرتی برگزار کنیم اما این کنسرت بنا به دلایلی عقب افتاد تا آنکه قرار شد ۲۷  مرداد ماه در تالار فرهنگ وهنر کنسرتی را داشته باشیم.

سرپرست گروه بخارا در ادامه گفت: در این کنسرت کلاسیک ، ۴ قطعه ازآثار قمر ملوک وزیری، ۶ قطعه از کارهای زنده یاد ایرج بسطامی و آثار کارهای کیوان ساکت وتصیف هایی چون گیلکی وبرخی کارهای دیگر را اجرا خواهیم کرد.

درادامه این مراسم دامون فومنی از همکاری خود در گروه بخارا گفت: پدرم یک سری کارهای گیلکی داشتند که تاکنون اجرا نشده بود دوست داشتم بخشی از این آثار قدیمی اجرا شود وقتی  میرزایی پیشنهاد همکاری را دادند پذیرفتم البته اولین همکاری من با گروه در مجموعه ای به نام «گیشه دمرده» بود که سال گذشته توسط عماد رام ساخته شده است.

وی افزود: در ادامه فعالیت های گروه می خواهیم کلیپی با تصاویر زیبای ایران بسازیم ، اشعار فارسی پدرم شکل دهنده این کلیپ است.

فومنی با بیان اینکه من از خوانندگان گله مند هستم گفت: خوانندگان بنام باید نگاهشان بیشتر به آثار بزرگانی چون حسین منزوی ، ایرج بسطامی وپدرم باشد اما متاسفانه الان نگاهها بیزینسی شده است.

این شاعر افزود: بیان واژه های فراموش شده گیلانی از ویژگی های بارزی بود که پدرم داشت ، مردم گیلان پدرم را عاشقانه دوست داشتند در آنجا برای او مجسمه یادبودی ساخته اند وهمچنین میدانی را به نامش کرده اند.

در ادامه این نشست فرامرز کلانتری تنظیم کننده ونوازنده تار ضمن تشریح فعالیت های خود عنوان کرد: دو سال است که به تهران آمده ام وفعالیت های خود را دنبال می کنم قبلا اصفهان و۶ سال هم آلمان بودم. نزد استادان بسیاری شاگردی کرده ام و سبکم هم شهناز وشریف است .  از تازه ترین کارهایم آلبوم «مشق استاد» است که به زودی منتشر می شود .

وی خاطر نشان کرد: از ۱۰ سالگی دغدغه بداهه نوازی داشتم هنوز در این مسیر موفق نشده ام ولی دوست دارم راه را ادامه دهم. متاسفانه کسانیکه در شهرستان ها هستند هنوز شانسی ندارند که فعالیت هنری خود را در آنجا دنبال کنند وبرای دیده شدن باید به تهران بیایند .نوازندگان وخوانندگان با استعدادی داریم که هرگز به یک اجرا نمی رسند چون اسپانسری ندارند وباید هزینه کنند.

فومنی درادامه با اشاره به آثار زنده یاد شیون فومنی گفت: سه مجموعه از آثار پدرم توسط نشر ثالث چاپ شده است علاقه مندان می توانند این آثار را از این نشر دریافت کنند .پدرم آثار زیادی دارد که قرار است به صورت کتاب منتشرکنم یا توسط گروه اجرا شود.

وی از اجراهای گروه بخارا گفت: بستگی به استقبال مردم دارد شاید در کرج اجرایی داشته باشیم البته قطعات در اجراهای بعدی تغییر خواهد کرد.

این ترانه سرا  با بیان اینکه ما دغدغه فرهنگی داریم گفت: کاش اسپانسرها همکاری وریسک کنند ،خیلی خوب بود که برخی از شرکت ها کمک کنند ،الان رسم شده  که بعد از آنکه گروهی به معروفیت می رسد تازه اسپانسرها به حمایت او می آیند .وقتی با آنها صحبت می کنیم می گویند موسیقی باید هیجانی باشد . متاسفانه روز به روز موسیقی به سمت ترنس ،ماشین و جاده می رود کسی به مسئله فرهنگی توجه نمی کند.

لازم به ذکر است که کنسرت بخارا ۲۷ مرداد ماه ساعت ۲۱ در تالار فرهنگ وهنر برگزار می شود .از عوامل این گروه  می توان به مه گل صحفی، امید مصطفی پور، فرامرز کلانتری« تنظیم کننده ونوازنده تار» ،کیامحمد زاده« نوازنده تنبک»،افشین نیک فلاح« سنتور»،یاسر مدیر روستا«تار» ،نیما طلوعی«کمانچه» و دامون فومنی « ترانه سرا و دف» اشاره کرد .

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برپایی نشست “بخارا” با عنوان «یادواره خالق مرغ سحر»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید