آخرین خبر

بازگشت استاد پس از سالها + تصاویر

آوای ایرانیان: با همت موسسه فرهنگی هنری «دنگ دنگ کوبان» کنسرت موسیقی «نوای نی» با هنرنمایی استاد «بهزاد فروهی» ۱۹ مرداد در فرهنگسرای ارسباران برگزار  شد.
استاد فروهری از سال ۱۳۵۳، در رادیو همراه گروه «شهناز» افتخار همکاری با «جلیل شهناز» ،«علی اصغر بهاری» ، «امیر ناصر افتتاح» و «محمدرضا شجریان» را پیدا کرد و از سال ۱۳۵۵ در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی سنتی ایران مشغول تحقیق ، تدریس و همکاری شد.
استاد در مدت فعالیت هنری اش با بسیاری از گروه های مطرح موسیقی ایرانی به صورت همنوازی و تکنوازی همکاری نموده است. همچنین استاد در تعداد زیادی آلبوم ازجمله «آرام جان» ، «آهنگ وفا» و «شب سکوت کویر» به خوانندگی استاد محمدرضا شجریان ، «موسی و شبان» ، «شعر و عرفان» و «چشم به راه» با صدای «شهرام ناظری» و «راز گل» ، «امان از جدایی» و «تازه به تازه» با صدای «علیرضا افتخاری» نوازندگی کرده است.
استاد فروهری از بزرگان عرصه موسیقی کشور می باشد که باید او را از هنرمندان نسل طلایی موسیقی ایرانی دانست. همچنان نوای نی او، حرف هایی شنیدنی برای گفتن دارد.
آثار منتشر شده از بهزاد فروهری شامل آلبومهای تکنوازی نی با عنوان های: «تنبک و نی» ، «یاسمین» ، «ناله دشت »، «راز عشق»، «آتش و نی» ، «نوای نی» و «آوای بهشت» می باشد .
در این کنسرت استاد «حمید قنبری» که خود از بزرگان تنبک نوازی معاصر است و همکاری با استاد محمدرضا شجریان و شرکت در تور کنسرتهای امریکا، کانادا، استرالیا واروپا به همراه گروه «شهناز» و نوازندگی در آلبوم های «رندان مست» و «مرغ خوشخوان» و آلبوم های تصویری کنسرت دبی و کنسرت تهران ۱۳۸۷ وهمکاری با استاد حسین علیزاده و … از جمله فعالیت های هنری  وی می باشد.
همچنین اجرای کنسرت در سالن های Barbican و Cadogan Hall در شهر لندن به خوانندگی «علیرضا قربانی» و انتشار آلبوم های «پرهای زمزمه» و «مجموعه تصویری کنسرت لندن» با گروه «باران» و اجرای تور کنسرتهای شهرستانها و تهران…
استاد «شهاب قاسمی» هم که از دف نوازان صاحب سبک است و از سن ۴ سالگی نوازندگی دف را در محضر استاد خلیفه «کریم صفوتی» و در سال ۱۳۶۶ در محضر استاد خلیفه «آغه غوثی» فرا گرفته کنسرتهای متعددی را با گروه «سرمستان» ، «شور عشق» ، «عشاق» ، «مشتاق» ، «تنبورنوازان سیمرغ» ، «محبوب» ، « نی داوود» ، «داوود آزاد» و … در سراسر کشور اجرا نموده است.
وی در سال ۱۳۷۹ به گروه همایون به خوانندگی ایرج بسطامی پیوست که حاصل آن کنسرتهای متعددی در ایران و آلبوم «تحریر خیال»، «گلپونه ها» و «رقص آشفته» می باشد. در سالهای بعد نیز نوازندگی دف در آلبومهای« رسوای عشق» و «شاختایی» را بر عهده داشت.
کنسرت نوای نی  پنجشنبه ۱۹ مرداد ماه ساعت ۲۱ در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

 

PIX_0817 PIX_0801 PIX_0849 PIX_0837 PIX_0825    PIX_0902 PIX_0872 PIX_0865 PIX_0874 PIX_0988 PIX_0925

 

PIX_0799

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بازگشت استاد پس از سالها + تصاویر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید