آخرین خبر

سرگشتگی “ادیم” در شرق تهران + عکس

آوای ایرانیان: نمایشگاه آثار منتخب ۲۳ هنرمند عکاس  هم اکنون در “گالری دید” واقع در شرق تهران با حضور  ۲۳ هنرمند مطرح هنرهای تجسمی روی دیوار رفته است.

این نمایشگاه که تا ۲۲ دی ماه در گالری دید واقع در بزرگراه زین‌الدین شرق خ اتحاد خ۱۹غربی پ۱۸  برپا خواهد بود، آثاری خاص را شامل میشود که هرکدام با ویژگی های منحصر به فردی که دارد، نگاه هر مخاطب را به خود جلب میکند، یکی از این آثار تابلو عکس زیبای “سرگشتگی” با هنرمندی  کوروش ادیم است .

کوروش ادیم متولد سال ۱۳۵۰ بابل است .او در رشته کارشناسی زیست‌شناسی تحصیل کرده است و تصویرسازی برای کتاب‌های بسیاری در کارنامه فعالیت‌هایش دیده می‌شود.

ترجمه فارسی کتاب”حضور ناب” کریستین بوبن، همکاری با مجموعه‌ کتاب‌‌های “چشم”، نشر ماهریز، یکی از بنیانگذاران انجمن عکاسی بابل ۱۳۷۳، دبیری نمایشگاه عکاسی “روستا در روستا”، مسئولیت بخش “نگاه سوم” مجله‌ عکس ۱۳۷۵، مسئولیت صفحه عکاسی مجله رودکی ۱۳۷۷ و برپایی نمایشگاه‌های متعدد گروهی و فردی در ایران و خارج از کشور از دیگر فعالیت‌های این عکاس هستند.

او همچنین،چاپ چندین مقاله و نقد در حوزه عکاسی در مطبوعات کشور، وعضویت هیئت داوران در چند جشنواره ملی عکاسی و نیز عضویت شورای سیاستگذاری یازدهمین دوسالانه عکاسی ایران را در کارنامه‌اش دارد.

کوروش ادیم از هنرمندانی است که از سال ۷۱ به طور جدی فعالیت خود را در زمینه عکاسی آغاز کرده است، در این سال‌ها عمده فعالیت ادیم در شاخه عکاسی هنری بوده است، ادیم علاوه بر عکاسی، در زمینه شعر نیز فعالیت دارد.

ادیم در خصوص تابلو عکسی که در نمایشگاه گروهی “هنگام نو۳” در گالری دید به نمایش گذاشته است، گفت: این اثر یکی از آثار مجموعه عکس های جدیدم است به نام “گمگشتگی” که شامل ۲۰ اثر بوده است.

وی گفت: البته نمی تون گفت ایت اثر بهترین فریم عکس های این مجموعه است اما عکس جدیدی است که من کاملا حسی و دلی آن را برای نمایشگاه گروهی گالری دید انتخاب کردم.

 وی ادامه داد: در خصوص آثارم، ترجیح میدم خود مخاطب منطبق با درک خود، اثرم را قضاوت کند اما خیلی خلاصه باید بگویم “انسان معاصر به شکلی خاص درگیر گمگشتگی است و ….

ادیم در ادام در خصوص فعالیت گالری تازه تاسیس “دید” گفت:  در خصوص گالری دید با توجه به تازه تاسیس بودنش، قضاوت کمی زود است اما خوشبختانه گالری دید در همین مدت کوتاهی که آغاز به کار کرده است، توانسته است به خوبی، جایگاهی که شایسته تلاش مسئولینش است را در میان هنرمندان و مخاطبان هنر به دست بیاورد که این مهم با توجه به شرایط فعلی هنرهای تجسمی موفقیت بزرگی به حساب می آید.

 

 

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سرگشتگی “ادیم” در شرق تهران + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید