آخرین خبر

ساره بیات در سازمان میراث چه می کند؟

اختتامیه و تجلیل ازبرگزیدکان نمایشگاه صنایع دستی

آوای ایرانیان: «ساره بیات» بازیگر سینما به‌عنوان سفیر صنایع دستی در روزهای آخر ریاست زهرا احمدی‌پور در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انتخاب شد؛ حالا این سوال مطرح است که سفیر صنایع دستی چه وظایفی برعهده دارد؟

به گزارش آوای ایرانیان، ایسنا نوشت:  حدود دو ماه از انتخاب «ساره بیات» به عنوان سفیر صنایع دستی می‌گذرد، سفیری که انتخاب او با  واکنش‌هایی از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی روبرو شد.

برخی فعالان این حوزه معتقدند که هر هنرمند صنایع دستی به تنهایی یک سفیر محسوب می‌شود، بنابراین دلیلی برای انتخاب سفیر در این حوزه وجود ندارد. همچنین این سوال مطرح است چرا  سفیر صنایع دستی در هر مراسم رسمی که تا کنون شرکت کرده، حتی نشانه‌ای از هنرهای سنتی در پوشش خود به همراه نداشته است؟

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی درگفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه سفیر صنایع دستی چه وظایفی بر عهده دارد؟ بیان کرد: سفیر صنایع دستی نیز مثل سفیران صلح، محیط زیست و غیره است و بیشتر جنبه ترویجی و تشویقی دارد تا به گفتمان سازی در این زمینه کمک کند بنابراین وجود سفیر در اصل یک حرکت خوب است و می‌تواند به گفتمان سازی کمک کند.

او ادامه داد: سفیر صنایع دستی و هنرهای سنتی بودن کار دشواری است زیرا همه هنرمندان صنایع دستی سفیر محسوب می‌شوند. من روز اولی که با خانم بیات جلسه داشتم هم اعلام کردم که شما در واقع سفیر سفیران هستید چون هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی خودشان سفیر یک فرهنگ بزرگ هستند و آن را نمایندگی می‌کنند. شما به نوعی نماینده گروهی از نمایندگان هستید و کار دشواری پیش رو دارید.

نامور مطلق درباره اینکه تا کنون ساره بیات در این زمینه مفید عمل کرده است یا نه؟ بیان کرد: به عقیده من مفید بوده است و می‌تواند با برنامه‌ای که از سوی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی به این هنرمند سینما داده می‌شود و همچنین زمان آزادی که در آینده پیدا خواهد کرد، مفیدتر هم باشد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اضافه کرد: در مدتی که خانم بیات سفیر صنایع دستی شد، درگیر چند پروژه بزرگ بود به همین دلیل زمان آزاد و کافی نداشت با این حال هر زمانی که معاونت صنایع دستی برنامه داشت به سختی هم که شده در برنامه‌ها حاضر شد. قطعا در آینده از وجود این هنرمند سینما استفاده بهتر و بیشتری می‌بریم. این بازیگر می‌تواند با قشر جوانی که با او در ارتباط هستند و کارهایش را ترغیب می‌کند، در حوزه صنایع دستی موثر باشد.

او با بیان اینکه معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی از هر چیزی که بتواند به گفتمان، کیفی سازی و تجاری سازی صنایع دستی کمک کند، استفاده می‌کند، افزود: خانم بیات می‌تواند به بخشی از گفتمان سازی در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی کمک کند. معاونت صنایع دستی از هر کس دیگری که بتواند در این زمینه کمک کند، بهره می‌برد.

نامور مطلق اظهار کرد: حضور ایشان موجب می‌شود بخشی از جامعه که با صنایع دستی مرتبط نیستند، از طریق این بازیگر با این حوزه ارتباط برقرار کنند. معاونت صنایع دستی آماده است تا از ظرفیت بیشتر در این زمینه استفاده کند. ما حوزه گشوده رویی هستیم  و دوست داریم برای بهبود وضعیت هنرمندان از همه‌ی امکانات استفاده کنیم. خانم بیات هم تا کنون همراهی خوبی با ما داشته‌ و امیدواریم بیشتر از او و امثال این هنرمند در این زمینه بهره ببریم.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ساره بیات در سازمان میراث چه می کند؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید