آخرین خبر

برگزاری “شبهای هنر و آگاهی” در شیراز

مسئول بسیج هنرمندان فارس از برگزاری برنامه های ادبی و هنری با عنوان ” شبهای هنر و آگاهی”   در شانزدهمین نمایشگاه کتاب شیراز خبر داد و گفت: حضور معنادار صاحبان فکر و اندیشه برخاسته از فرهنگ و تفکر بسیجی، کشور را در مسائل فرهنگی بیمه می‌کند.

به گزارش خبرنگار آوای ایرانیان، نیما زارع، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به گرامی‌داشت هفته بسیج  و تبریک به مناسبت پیروزی مقاومت اسلامی در جبهه نبرد با رژیم خبیثه داعش گفت: بسیج به عنوان بزرگترین شبکه مردمی، در تحولات فکری، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی کشور نقش بی بدیل داشته است؛ این فرزند انقلاب اسلامی، با گذشت سی و هشت سال از عمر تشکیل خود به دور از هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی در عرصه های مختلف و در مقاطع حساس نقش موثر و معنی داری را به منصه ظهور رسانده است.

زارع بسیج را پایگاه تفکر و تعهد انقلابی است معرفی و ابراز داشت: مجموعه افرادی که در این پایگاه حضور دارند سرمایه های فرهنگی و فکری هستند که در سیاست گذاری سران نظام محسوب می شوند. لذا بسیجیان ظرفیت مهم و نیرومندی در عرصه هنر نیز می توانند داشته باشند به طوری که برای معرفی نظام و صدور ارزش های نظام اسلامی می توان از این ظرفیت استفاده کرد.

زارع روحیه جهادی و ایثار برآمده از فرهنگ بسیجی را یکی از ارکان و مسیرهای دست یابی به آرمان های انقلاب اسلامی عنوان داشت و افزود: از منظومه فرهنگی بسیج، می توان انتظار داشت که در نیل به آرمان ها و ارزش های نظام اسلامی، صاحب آثار هنری و ادبی فاخر و انقلابی باشد به طوری که شاهد تولید آثار فاخری در نشر ارزشهای دفاع مقدس بوده ایم. این آثار و دیگر تولیدات در راه ارزشی شدن سهم و بهره مناسبی را داشته اند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس، تقارن هفته بسیج با برپایی نمایشگاه کتاب شیراز را ظرفیتی مناسب جهت معرفی آثار و هنرمندان متعهد دانست و ابراز داشت: معرفی آثار هنرمندان در طراز انقلاب اسلامی هماره یکی از دغدغه های اصلی هر مدیر انقلابی است؛ آثاری که نشر دهنده و ترسیم گر ابعاد وسیع انقلاب اسلامی است؛ شبهای هنر و آگاهی تلاش دارد تا این آثار را به جامعه معرفی و حرکتی موثر را ایجاد نماید.

زارع ضمن بیان این نکته که ویژه برنامه های ادبی و هنری در نمایشگاه کتاب شیراز بر سه محور تجلیل و تقدیر از فعالان حوزه ادب، کرسی های ادبی و نقد وبررسی آثاری تنی چند از هنرمندان فرهیختگان و رونمایی از آثار برگزیده حوزه ادبیات انقلاب اسلامی می باشد افزود: تجلیل از مقام ادبی استاد  آیت الله حائری شیرازی و معرفی آثار ایشان از جمله بررسی کتاب ” آیینه تمام نما”؛ رونمایی از ۱۰ اثر برگزیده و تجلیل از فعالان حوزه ادبیات انقلاب اسلامی با حضور فرمانده سپاه فجر فارس و استاندار فارس  از مهم ترین برنامه های شبهای هنر و آگاهی خواهد بود.

زارع با برشماری دیگر ویژه برنامه های ادبی و هنری بیان داشت:  بررسی و نقد کتاب های ” روی شانه ابر” اثر معصومه مرادی؛ “زنده رود در تکریت” اثر بابک طیبی؛  کتاب پژوهشی ” ما علیه ما”  به تالیف ساجده تقی زاده؛ ” ماراتن در دارالرحمه” اثر فاطمه قائدی و کتاب”  دار و دسته دارعلی” اثر اکبر صحرایی با حضور اساتید و کارشناسان کشوری از جمله برنامه های تخصصی می باشد.

زارع همچنین از برگزاری کرسی های ادبی نیز خبر داد و عنوان داشت: برگزاری کرسی های ” سومین حرم اهل بیت(ع) از منظر شاعران و نویسندگان”  با رویکرد ادبی به شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع)؛  بررسی” ادبیات مقاومت و پایداری”؛ بررسی مقوله دشمن شناسی با نگاه به کتاب ریشه ها و بر اساس تاکید و توصیه رهبرانقلاب اسلامی مبنی بر مطالعه این کتاب و خوانش وبررسی کتاب های ” از نتایج سحر” اثر محمدرضا سنگری، ” ادبیات انقلاب اسلامی” اثر دکتر غلامرضا کافی با حضور دوستداران و اهالی کتاب و کرسی ترویج سبک زندگی مهدوی با حضور اساتید برجسته استانی و کشوری نیز از دیگر برنامه های ادبی در روزهای برپایی نمایشگاه م
ی باشد.

خاطر نشان می‌سازد، ویژه برنامه های ادبی و هنری با عنوان ” شبهای هنر و آگاهی” در شانزدهمین نمایشگاه کتاب شیراز  از ۲تا ۷ آذرماه در شانزدهمین نمایشگاه کتاب شیراز در سالن حافظ  و در غرفه شبهای ” هنر و آگاهی”  به همت سازمان بسیج هنرمندان فارس برگزار می گردد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برگزاری “شبهای هنر و آگاهی” در شیراز”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید