آخرین خبر

جشنواره 33 / سالنی که برای مهدی یراحی مناسب نبود + تصاویر

آوای ایرانیان: «مهدی یراحی» خواننده پاپ در شب دوم از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در سالن همایش‌های ایرانیان به اجرا پرداخت.

 به گزارش آوای ایرانیان، «مهدی یراحی» خواننده پاپ در شب دوم از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در سالن همایش‌های ایرانیان به اجرا پرداخت. این سالن که مدت زیادی نیست در اختیار خوانندگان قرار گرفته است فضای بسیار کوچکی دارد که به نظر میرسد بیشتر مناسب همایش‌های درون سازمانی است تا اجرایی در جشنواره موسیقی فجر!

اولین آهنگی که یراحی در این اجرا خواند، سرما نزدیکه بود. مینو قاسم پور نوازنده قانون در اجرای این آهنگ یراحی را همراهی کرد. بعد از اجرای اولین آهنگ، یراحی خطاب به حضار در سالن گفت: خیلی خوشحالم که برای بار دوم در جشنواره موسیقی فجر و در این سالن با شما همراه هستم. آیینه قدی و مثل مجسمه نیز از قطعه‌هایی بودند که تویط این خواننده اجرا شدند.

از اجرای اولین آهنگ و بم شدن صدای یراحی مشخص بود که سرمای سختی خورده است اما خودش در فواصل بین آهنگ‌ها گفت: یک هفته‌ای بود که سرمای بدی خورده بودم و صدایم بم شده بود طوریکه آهنگ‌های شاملو را می‌خواندم و ضبط می‌کردم!

بعد از معرفی نوازنده گیتار بیس، ‌یراحی او را با نام تنها پدر گروهشان نام برد و از مردم خواست تا او و دخترش که خورشید نام داشت را تشویق کنند.

آهنگ‌های عربی هم اجرا شدند

بالاخره نوبت به آهنگ‌های عربی این خواننده خوزستانی رسید و با گفتن جمله بریم سمت خوزستان آهنگ علمک و علی مودک که از معروف‌ترین آهنگ‌های عربی‌اش هست را برای مردم خواند.

بعد از اجرای این آهنگ، ‌یراحی از چندین نفر تشکر ویژه کرد که یکی از آنها محسن رجب پور مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری ترانه شرقی بود که با نام بهترین تهیه کننده موسیقی بعد از انقلاب از او یاد کرد.

یراحی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: یک آلبوم عربی جمع آوری کردیم و به این دلیل که هنوز مجوزهای لازم را ندارد نمی‌توانیم امشب و در جشنواره موسیقی فجر اجرایش کنیم. اما این مژده را به شما می‌دهم که تا خرداد ماه سال ۹۷ این آلبوم را که تلفیقی از قطعه‌های شاد و غمگین است را روانه بازار کنم. وی گفت: همچنین یک آلبوم فارسی هم با یک آهنگساز خوب کار کردم که آن هم بزودی روانه بازار خواهد شد.

این خواننده پاپ در بخش معرفی نوازندگان گروهش به نوازنده گیتار با نام عظیم روحانی رسید و وقتی با تشویق پر شوری از سمت مردم مواجه نشد گفت: اگر قبل از انتخابات بود کسی که نام فامیلی روحانی داشت را بهتر تشویق می‌کردید تا الان! نکنه از عملکرد رئیس جمهورتون راضی نیستید؟!

مینو قاسم پور قانون، علی افلاطونی گیتار الکتریک، مجید رضا پور درامز، حامد حمید زاده گیتار بیس، عظیم روحانی گیتار، مهرداد احمدزاده کیبورد، امیر ثانی سینتی سایزر و سمپر، دانیال دانشور پرکاشن، عماد لاریجانی کیبورد.

هرجای دنیایی دلم اونجاست  آهنگ اجرا شده بعدی بود. یراحی گفت: دوست دارم در همین جا از همکاری با دوست بسیار خوبم امیر خائف رونمایی کنم.

آهنگ شونه‌های تو کجاست یکی از آهنگ‌هایی بود که به قول یراحی امشب برای اولین بار آن را اجرا ‌کرد. او از مردم خواست تا در این آهنگ با گفتن ترجیع بند شونه‌های تو کجاست او را همراهی کنند.

تعدادی زیادی از مردم مدام تقاضا می‌کردند که آهنگ اشتباه را برایمان اجرا کن و یراحی هم که این استقبال پر شور را دید گفت: به خدا نمی‌توانم چراکه در لیست آهنگ‌هایمان نیست و من باید بر اساس لیست تائید شده برای جشنواره موسیقی بخوانم و نمی‌توانم همه کارهایم را امشب اجرا کنم. و در دفعات بعدی هم گفت: دوست دارید ممنوع الکار بشم؟! در ادامه با اشاره به خانم علیزاده که سمتی در وزارت ارشاد اسلامی دارد گفت ببینید خانم علیزاده چقدر به حرفتون گوش می‌دهم و هر چی می‌گن اشتباه و بخون، نمی‌خونم.

تیتراژ فیلم نفس به کارگردانی نرگس آبیار دیگر قطعه‌ای بود که توسط این خواننده اجرا شد. خواننده آلبوم «منو رها کن» درباره قطعه بعدی که «ساز خودت خبر بیار» نام داشت، گفت: اصلا فکر نمی‌کردم که به این آهنگ مجوز اجرا در جشنواره بدهند! یراحی در اجرای این قطعه خود نوازندگی گیتار را به عهده داشت.

وی در بخش دیگری از این کنسرت گفت: اگر دست من باشد که دوست دارم تا آخر عمرم روی همین سن بمانم و برای شما عزیزان بخوانم تا بمیرم! اما دست من نیست و دوستان هم اشاره می‌کنند که زمانمان دیگر به پایان رسیده است. منو رها کن، بیا تا پیدا شم و زمستون قطعاتی بود که در این بخش اجرا شد.

قطعه غزال و علمک- که برای دومین بار اجرا شد- نیز حسن ختام دومین حضور یراحی در جشنواره موسیقی فجر بود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “جشنواره ۳۳ / سالنی که برای مهدی یراحی مناسب نبود + تصاویر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید