آخرین خبر

«ماه» با صدای حسام‌الدین سراج منتشر شد/ یک تیتراژ برای شبکه نسیم+ فیلم

به گزارش آوای ایرانیان برنامه تلویزیونی «ماه» امسال با نگاهی متفاوت به اربعین حسینی از شبکه نسیم پخش می‌شود و قطعه «ماه» به عنوان تیتراژ این برنامه به سفارش کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی تولید شده است.

قطعه «ماه» با شعری از عبدالجبار کاکایی، آهنگسازی امید داورزنی و صدای حسام‌الدین سراج با مدت زمان ۵ دقیقه تولید شده است.

آهنگسازی قطعه «ماه» در قالب ارکسترال‌ و با ترکیب ارکستر سازهای زهی با سازهای ایرانی و همچنین بهره‌گیری از گروه کُر، توسط امید داورزنی آهنگسازی شده است.

داورزنی این قطعه را در مایه دشتی و رهاوی به عنوان ۲ مقام اصیل ایرانی در حوزه موسیقی مذهبی تنظیم کرده که در مجالس روضه‌خوانی حضرت سیدالشهدا (ع) و مجالس تعزیه‌خوانی استفاده می‌شد.

تولید این اثر توسط موسسه فرهنگی هنری«سلام بشیر صبا» با همراهی محمد مهدی رضازاده، مهدی عباس‌نژاد، نظارت فنی شهاب قاسمی و تصویرسازی محمد پیروزرام انجام گرفته و برخی از نوازندگان شناخته شده موسیقی کشورمان نیز در گروه اجرایی اثر حضور داشتند.

این اثر در شب زیارتی حضرت ابا عبدالله الحسین (ع ) همزمان با فرا رسیدن اربعین امام حسین علیه السلام در شهر کربلا با حضور حجه‌الاسلام و المسلمین حمید احمدی رییس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی، جمعی از شاعران و ستایشگران اهل بیت علیهم السلام رونمایی و در بستر رسانه ملی و شبکه‌های مجازی قرار گرفت.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«ماه» با صدای حسام‌الدین سراج منتشر شد/ یک تیتراژ برای شبکه نسیم+ فیلم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید