آخرین خبر

منوچهر صهبائی رهبر ارکستر سمفونیک تهران شد

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، با حکمی از سوی مهدی سالم مدیر عامل بنیاد رودکی، منوچهر صهبائی به عنوان رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران معرفی شد.

 

در متن این حکم آمده است:

 

«جناب آقای منوچهر صهبائی

 

نظر به دانش، تجربه و پیشینه ارزشمند جنابعالی در همکاری با ارکستر سمفونیک تهران و با امعان نظر به پیشنهاد اعضای محترم شورای هنری ارکستر، به موجب این حکم به عنوان رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران منصوب می‌شوید.

 

امید است با استعانت از درگاه پروردگار یکتا و با برنامه‌ریزی، آماده‌سازی و رهبری اجراها، ضبط‌ها و تمرینات ارکستر در چهارچوب برنامه‌های مصوب، معرفی و پیشنهاد رهبران مهمان، پیشنهاد رپرتوار اجرایی به شورای هنری، تلاش در جهت ارتقای دانش و مهارت‌های فنی نوازندگان به‌وسیله تعیین رپرتوارهای تمرینی مناسب، رعایت آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب بنیاد رودکی و سایر وظایف ذکر شده در اساسنامه بتوانید منشا خدمات شایان و دوران پرثمری برای این ارکستر باشید.

 

ارکستر سمفونیک تهران از سابقه طولانی و اعتبار والایی در ساختار هنری کشور برخوردار است، امیدوارم با مساعی ارزشمند جنابعالی و هم‌افزایی هنرمندان و نوازندگان گرامی، درخشش بیشتر این ارکستر را نظاره نماییم. توفیق روزافزون شما را از درگاه خداوند متعال آرزومندم.»

 

منوچهر صهبائی رهبر ارکستر و تکنواز ساز ابوا، دارای مدرک دکترا در رشته موزیکولوژی و هنرها از دانشگاه استراسبورگ در فرانسه است. وی به عنوان سولیست ابوا با ارکستر سمفونیک شهر سنت گالن کشور سوئیس و نیز به عنوان رهبر با چند ارکستر اروپائی همکاری داشته است.

 

صهبائی مفتخر به دریافت پروفسورا از کنسرواتوار و مدرسه عالی شهر فلد کرش کشور اتریش است.

 

وی از دی‌ماه ۱۳۸۶ تا اردیبهشت ماه ۱۳۸۹، رهبر ثابت و مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران بوده است.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “منوچهر صهبائی رهبر ارکستر سمفونیک تهران شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید