آخرین خبر

التهاب و استرس؛ سوغات آخرین روز تیم ملی در ترکیه

آوای ایرانیان: صفحه ویژه جام جهانی

یک روز قبل از سفر تیم ملی به روسیه ، التهاب در اردوی صامت تیم ملی در نهایت ممکن است. جایی که ممکن است قلم قرمز سرمربی تیم ملی هرکدام از مسافرین فعلی را به خانه برگرداند؛ حتی بی جانشین هایی که شاید به هر دلیلی جای خود را به نفر دیگری بدهند.

به گزارش “ورزش سه”، تا ساعتی دیگر و شاید تا دقایقی دیگر لیست نهایی تیم ملی اعلام خواهد شد. لیستی که علی القاعده باید تنها یک خط خورده داشته باشد اما صحبت های کارلوس کی روش و رفتار او در معرفی ملی پوشان حاضر در اردوی ترکیه این احتمال را به وجود می آورد که شاید بیش از یک بازیکن امروز با جام جهانی روسیه خداحافظی کند.

خط خوردن دو سه نام مهم از میان مسافران ترکیه و اضافه کردن نام آنها در فهرستی به نام لیست استندبای، این احتمال را به وجود آورده بود که سرمربی پرتغالی تیم ملی تنها به دلیل اهمیت بازیکنان خط خورده این لیست را به وجود آورده و در نهایت وقعی به آن نخواهد نهاد. اتفاقی که پیش از این و در اردوهای مختلف تیم ملی برای رقابت های متفاوت سابقه نداشته همه بازیکنان و فوتبالی ها را به این موضوع کشاند که ۴ بازیکن حاضر در لیست استندبای درنهایت جام جهانی را نخواهند دید و در آخرین روز معرفی نام ها برای جام جهانی تنها یک بازیکن از اردوی نهایی تیم ملی خط می خورد تا تیم ملی با ۲۳ بازیکن راهی روسیه شوند.

حضور ۲۴ بازیکن و خط خوردن یک بازیکن از این جمع باعث شده بود تا ملی پوشان با خیال راحت تری به تمرینات بپردازند و در نهایت آماده حضور در جام جهانی شوند اما مصاحبه های سرمربی تیم ملی در روزهای اخیر احتمال وقوع هر حادثه ای را در لیست تیم ملی داد. کی روش به گونه ای از لیست نهایی تیم ملی سخن گفت که گویا هواداران و بازیکنان باید در انتظار بیش از یک بازیکن خط خورده باشند. او صراحتا اعلام کرد لیست استندبای برای او اهمیت دارد و به همین دلیل در مدت زمان باقی مانده تا معرفی نام های نهایی به آن توجه ویژه ای خواهد داشت تا در صورت نیاز تیم ملی هر کدام از چهار بازیکن مورد نظر را که خواست به تیم ملی و نهایتا حضور در جام جهانی دعوت کند.

بنابراین با تاکیدهای فراوان سرمربی پرتغالی تیم ملی مبنی بر فرمالیته نبودن لیست استندبای و اینکه هیچ مقام مسئولی درباره خط خوردن تعداد بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی اظهارنظر نمی کند نفرات حاضر در اردوی ترکیه را وارد ساعت های نفس گیری کرد. بازیکنانی که تقریبا هر کدام از آنها می توانند یکی از خط خورده های تیم ملی لقب بگیرند چرا که در لیست استندبای هم دروازه بان حضور دارد، هم دفاع و هم مهاجم!

بنابراین احتمال خط خوردن بیش از یک بازیکن از اردوی تیم ملی باعث شد تا استرس زیادی در ساعت های پایانی تا اعلام نام های نهایی، به ملی پوشان حاضر در اردو تزریق شود. بازیکنانی که پس از حضور در لیست ۲۴ نفره خیال خود را از حضور در روسیه راحت می دیدند اما پس از تاکید کی روش، حالا ممکن است بیش از یک بازیکن راهی تهران شوند و از آن طرف یک یا چند بازیکن نیز از تهران خود را به مسکو برسانند.

در هر حال باید لحظات باقی مانده را نیز منتظر بمانیم و ببینیم که چه در ذهن مرد پرتغالی می گذرد. لیست استندبای تنها اهرمی برای فشار بیشتر مبنی بر جدی گرفتن تمرینات برای ملی پوشان حاضر در ترکیه بوده و بدین ترتیب تنها یک بازیکن خط خواهد کرد و یا واقعا فهرست در تهران مانده کی روش به کار او می آید و چند بازیکن را جایگزین ملی پوشان فعلی می کند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “التهاب و استرس؛ سوغات آخرین روز تیم ملی در ترکیه”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید