آخرین خبر

درگذشت خواننده برنده ۱۸ جایزه گرمی

آوای ایرانیان: «آرتا فرانکلین» که از مشاهیر موسیقی آمریکا و جهان بود در سن ۷۶ سالگی درگذشت.

به گزارش آوای ایرانیان، «آرتا فرانکلین» که از او به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خواننده تاریخ یاد می‌شود پس از تحمل بیماری سرطان لوزالمعده برای چند سال سرانجام در سن ۷۶ سالگی درگذشت.

وی سال گذشته اعلام کرده بود که از دنیای خوانندگی خداحافظی کرده بود و آخرین اجرای او مربوط به سال ۲۰۱۷ و در بنیاد خیریه ایدز«التون جان» بازمی‌گشت.

خانواده «فرانکلین» در پیامی به مناسبت درگذشت این خواننده اعلام کردند: “این یکی از تاریک‌ترین لحظات زندگی‌ماست و نمی‌توانیم واژه‌ای مناسب برای ابراز درد قلبمان پیدا کنیم. ما مادر سالار و صخره خانواده‌امان را از دست دادیم. عشق او به خانواده، فرزندانش، نوه‌ها و اقوامش بی‌حد و مرز بود.

«آرتا فرانکلین» که در مدت بیش از نیم قرن فعالیت هنری خود موفق به کسب ۱۸ جایزه گرمی شد، از سال ۲۰۱۰ مبتلا به بیماری سرطان لوزالمعده بود اما پس از جراحی دوباره به صحنه اجرای‌های زنده بازگشت. گرچه او سال گذشته از دنیای موسیقی کناره‌گیری کرده بود اما قرار بود دو اجرا در آوریل سال جاری میلادی داشته باشد اما به دستور پزشک این اجراها لغو شد و اخرین اجرای او در مراسم بیست‌وپنجمین سالگرد بنیاد خیریه «التون جان» در ۷ نوامبر ۲۰۱۷ رقم خورد.

بیش از ۷۵ میلیون نسخه از آثار «آرتا فرانکلین» که به “ملکه سول ” شهرت داشت در طول دوران فعالیت هنری او فروخته شد که با کسب ۱۸ جایزه مهم گرمی برای او همراه بود.

«باربارا استرایسند»، «التون جان» و «پل مک کارتنی» از جمله چهره‌های سرشناس دنیای هنر بودند از مرگ «فرانکلین» ابراز تاسف کرده‌اند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “درگذشت خواننده برنده ۱۸ جایزه گرمی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید