آخرین خبر

«نگاهی به موسیقی خاورمیانه» در تبریز روی صحنه می‌رود

کنسرت «نگاهی به موسیقی خاورمیانه» تلفیقی از موسیقی بلوز و جز و موسیقی ایرانی است که در تبریز روی صحنه می‌رود.

به گزارش آوای ایرانیان، جدیدترین اجرای زنده «آقای سماع» با نگاهی به موسیقی خاورمیانه در تبریز برگزار می‌شود.

آقای سماع با همراهی گروهش در تاریخ ۴ شهریور و در باغ کتاب تبریز روی صحنه می‌رود و در تلاش است از زاویه‌ای جدید به موسیقی‌های کشورهای همسایه بپردازد.

امیرحسین حسنی‌نیا درباره این اجرا معتقد است: کنسرت «نگاهی به موسیقی خاورمیانه» تلفیقی از موسیقی بلوز و جز و موسیقی ایرانی است و دو قطعه ترکی هم در آن اجرا خواهد شد. این برنامه نگاهی دارد به موسیقی ترکیه، قبرس، یونان، موسیقی عربی، آذربایجان، هندی و پاکستانی. کلا تلاش کرده‌ایم تصویری جامع از موسیقی منطقه بدون مرزبندی را ارائه دهیم.

وی همچنین درباره مقوله سماع نیز نقطه نظرات جالبی دارد: در اساس سماع چیزی فرا‌تر از ظاهر و پوشش و گفتار و کردارهای کلیشه‌ای و برداشت ما از آن است. من از قدیمی‌های سماع در ایرانم و از اولین افرادی بوده‌ام که به روی استیج رفته و سماع کرده‌ام. بنابراین در این سال‌ها خیلی کنکاش کرده و تجربه کسب نموده‌ام. در سماع خانه و بطور مثال در مولویهٔ قونیه اولین درسی که می‌آموزیم زیستن در لحظه و زمان حال است وسپاسگزار بودن. پاس داشتن سه اصل مهم و معروفِ پندار، گفتار و کردار. خب این زیستن در حال یا پرداختن به دیگر درس‌های مهم زندگی به نظر من چیزی ست سوای رنگ ساز‌ها در موسیقی، یا هر شاخصی از هر رشته هنری دیگری. تعریفی مانند هنر دارد. چیزی ست که از درون به بیرون تراوش می‌کند نه اینکه از برون، باطن و درون را تحت تأثیر قرار دهد. می‌گویم موسیقی چون مبحث فعلی ماست. خب این حالت ربطی به حضور رباب یا گیتار یا دف یا عدم حضور آن‌ها ندارد. اصل چیزی دیگر است. ظاهر قضیهء سماع که از لحاظ فیزیکی و ظاهری شما را مجذوب می‌کند و تشویق می‌کند به تمرکز برای لذت بیشتر از زندگی داستان دوم سماع است.

امیرحسین حسنی‌نیا در این کنسرت علاوه بر آواز، نوازنده عود است. حامد علیپور نوازنده دف و سازهای کوبه‌ای در این کنسرت است. محمدرضا حسینی پیانو می‌نوازد وامیر نجم ادین پرفورمر این اجرا است.

کنسرت «نگاهی به موسیقی خاور میانه» ساعت ۲۱ روز ۴ شهریور در با کتاب تبریز روی صحنه خواهد رفت و بلیت فروشی این کنسرت در سایت ای‌بلیت آغاز شده است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«نگاهی به موسیقی خاورمیانه» در تبریز روی صحنه می‌رود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید