آخرین خبر

شهرام ناظری و سالار عقیلی در «تهران رویال هال» می‌خوانند

آوای ایرانیان: سالن «تهران رویال هال» در هتل اسپیناس پالاس، نخستین اجرای زنده موسیقی را روی صحنه‌اش تجربه می‌کند و طی آن ۳ کنسرت سنتی و ۲ اجرای پاپ برگزار خواهد شد.

به گزارش آوای ایرانیان، نخستین فستیوال موسیقی «ققنوس» در حالی چند روز آینده کار خود را آغاز می‌کند که قرار است، سالن «تهران رویال‌هال» نخستین اجرای زنده موسیقی را روی صحنه‌اش تجربه کند.
محمدحسین توتونچیان مدیرعامل شرکت فرهنگی‌هنری ققنوس و مدیر فستیوال درباره جزییات این رویداد توضیح داد: شب اول فستیوال ۱۰ شهریورماه با عنوان «شب مشاهیر» برگزار می‌شود که با اجرای استاد شهرام ناظری روی صحنه خواهد رفت. در این اجرا اعضای گروه «مولوی» ناظری را همراهی خواهند کرد. محمدحسین پرنیا (سنتور)، صابر نظرگاهی (تار)، سینا جهان‌آبادی (کمانچه)، بابک غسالی (عود)، فرهاد جعفری (سازهای کوبه‌ای) و شهریار نظری (دف) اعضای گروه «مولوی» هستند و شروین مهاجر (کمانچه) و مهرزاد اعظمی‌کیا (کمانچه آلتو) نوازندگان میهمان خواهند بود.
او ادامه داد: شهرام ناظری در این اجرا قطعات ماندگارش را اجرا خواهد کرد؛ قطعه «زمستان»، «پرواز»، «آهسته که سرمستم»، تصنیف «کابوکی(کردی)»، «حلاج»، «قفل زندان» و «راست بگو، نهان مکن» از جمله این قطعات خواهند بود.
توتونچیان همچنین گفت: ۱۱ شهریورماه شب موسیقی پاپ فستیوال با اجرای «هوروش بند» سپری خواهد شد و اعضای گروه در دو سانس روی صحنه خواهد رفت و قطعات پرطرفدارشان را اجرا خواهند کرد. این در حالی است که ۱۲ شهریورماه و در شب موسیقی تلفیقی فستیوال، گروه «چارتار» در «تهران رویال هال» روی صحنه خواهند رفت و این گروه نیز دو سانس میزبان مخاطبانش خواهد بود.
مدیر فستیوال ققنوس اضافه کرد: ۱۳ شهریورماه، شب موسیقی فارسی ـ کردی با گروه اساتید «کامکارها» رقم خواهد خورد. اجرا در دو بخش فارسی و کردی برگزار خواهد شد. «بیابان بی‌کران»، «فراق»، «خانه‌ام ابریست»، «به یاد مادر»، «وره یارم» و همچنین قطعاتی از موسیقی فولکلور کردی اجرا خواهد شد. هوشنگ کامکار مدیر هنری گروه است و بیژن کامکار (خواننده و رباب)، پشنگ کامکار (سنتور)، قشنگ کامکار (سه‌تار)، ارژنگ کامکار (تنبک)، ارسلان کامکار (خواننده و عود)، اردشیر کامکار (کمانچه)، اردوان کامکار (سنتور)، نیریز کامکار (تار)، هانا کامکار (همخوان و دف)، سهراب کامکار (کوبه‌ای)، صبا کامکار (هم‌خوان)، مریم ابراهیم‌پور (هم‌خوان)، امیرناصر رنجبر (کمانچه) و تارا کامکار (بندیر و تنبک) در این اجرا روی صحنه خواهند رفت.
وی افزود: ۱۴ شهریورماه شب موسیقی ایرانی فستیوال خواهد بود که با اجرای سالار عقیلی و مهیار علیزاده همراه خواهد بود و در واقع اجرای پایانی این فستیوال است. این کنسرت با اجراى آثار جدیدى به آهنگسازى مهیار علیزاده همچون «بگو کجایی»، «نظری کن» و اجراى آثار خاطره انگیزی چون «ایران»، «خوشه‌چین» ، «وطن» و «از تنهایی گریه مکن» همراه است. بازیگر این اثر، مارال فرجاد است و رضا موسوی کارگردانی هنری و طراحی صحنه را بر عهده داشته است. بهنام ابوالقاسم (پیانو و سرپرست آنسامبل) به همراهى گروه کُر ۲۱ نفره تُنال به رهبرى میلاد عمرانلو، پدرام فریوسفی (ویلن)، امین غفاری (ویلن آلتو)، پیمان حاتمى (گیتار)، مهیار طهماسبى (ویولنسل)، فرشید پاتینیان (کنترباس) و بهتاش ابوالقاسم (پرکاشن) در این اجرا روی صحنه خواهند رفت.
این تهیه‌کننده موسیقی درباره ویژگی‌های فنی سالن «تهران‌رویال هال» که میزبانی فستیوال را بر عهده دارد، توضیح داد: این سالن از استیج بزرگ ماشینری برخوردار است و دو طرف استیج قابلیت هدایت شدن به سمت پایین را دارد. از نظر بنده این سالن یکی از بهترین‌ میکسرهای نور و صوت و میکروفون را دارا است و سقف بلندی نیز دارد. به جرات می‌توانم که این سالن نقطه کور ندارد و دارای صندلی‌های اسپانیایی است. از طرفی داشتن نمایشگرهای دات ۳، شیب مناسب و… از ویژگی‌های مثبت این سالن است.
علاقه‌مندان برای خرید بلیت به وبسایت ایران‌کنسرت مراجعه کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شهرام ناظری و سالار عقیلی در «تهران رویال هال» می‌خوانند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید