آخرین خبر

هنرمندی که با میخ نقاشی می‌کند + عکس

آوای ایرانیان: نقاش ۵۱ ساله ترکیه‌ای با استفاده از میخ و خاکستر تنور، نقاشی‌هایی با موضوع صلح و آزادی خلق می‌کند.

هنرمندی که با میخ نقاشی می‌کند

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از آناتولی، «حیدر اکینگ» نقاش اهل وان ترکیه که به دلیل فقر مالی در کودکی، به جای رنگ و فرچه با استفاده از میخ و خاکستر تنور آثار بسیار زیبایی خلق می‌کند، گفت: من فرزند یک خانواده پرجمعیت هستم و ۵۱ سال دارم، آن زمان در روستای ما مدرسه نبود به همین دلیل در مدرسه شبانه‌روزی درس خواندم. این برای من مزیت داشت. یاد گرفتم با تنهایی چگونه باید سرکنم و روی پای خود بایستم.

وی درباره علاقه‌مندی خود به هنر نقاشی گفت: علاقه من به نقاشی در دوران ابتدایی آغاز شد. در آن زمان به دلیل کمبود امکانات با گل مجسمه‌سازی را آغاز کردم. در دوران راهنمایی و دبیرستان جوایز مختلفی در زمینه نقاشی در سطح استان وان دریافت کردم.

این نقاش ادامه داد: در دوران کودکی من کارگاه نقاشی در وان وجود نداشت. من خاکستر تنورهای پخت نان را از روستاهای اطراف جمع می‌کردم و روی دیوار نقاشی می‌کشیدم. معلم دبستان من مشوق من بود. در آن دوران قلم و فرچه نقاشی در دسترس نداشتم و به همین دلیل تکنیک ویژه‌ای باید برای خودم ابداع می‌کردم. به همین دلیل با میخ شروع به نقاشی کردم. اکنون از امکانات برخوردازم ولی هنوز در آثارم از میخ استفاده می‌کنم.

 اکینگ اظهار داشت: من آزادی و صلح را به تصویر می‌کشم. امروز در سوریه، یمن و لیبی جنگ است و کودکان جان خود را از می‌دهند؛ ماردان داغدار می‌شوند. این تراژدی دلخراشی است. یک هنرمند نمی‌تواند نسبت به این مسئله بی‌تفاوت باشد. اگر هنرمند این اندوه را در اثر خود منعکس نکند، نمی‌تواند ادعا کند که هنرمند است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نمایش آثارم در اروپا و کشورهای عربی یکی دیگر از اهداف من است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “هنرمندی که با میخ نقاشی می‌کند + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید