آخرین خبر

هدف از برگزاری جشنواره «امیر جاهد» چیست؟

آوای ایرانیان: مدیرعامل خانه موسیقی و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی «امیر جاهد» در آستانه برگزاری این رویداد موسیقایی، از اهداف برپایی یک رویداد تخصصی در کنار جشنواره‌های دولتی گفت.

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ضمن اشاره به برگزاری دومین دوره جشنواره موسیقی «امیر جاهد» توضیح داد: جشنواره‌های موسیقی در کشورمان با نگاه و اهداف متفاوت برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به جشنواره موسیقی جوان اشاره کرد. جشنواره‌ای بسیار حرفه‌ای که با داوری عالی توانسته انگیزه مضاعفی به جوانان هنرمند بدهد. از سوی دیگر به جشنواره موسیقی فجر هم می‌توان اشاره کرد که نگاه مشخصی داشته و اهداف خود را دنبال می‌کند.

مدیرعامل خانه موسیقی افزود: اما بخش‌هایی از موسیقی وجود دارد که نگاه جدی به آن وجود ندارد. در اینجا خلاءهایی وجود داشت که سعی کرده‌ایم با همراهی تعدادی از هنرمندان مطرح موسیقی ایرانی بخشی از این خلاء را با جشنواره موسیقی امیر جاهد پر کنیم. ما برای اینکه بتوانیم استعدادهایی را در حوزه‌های مختلف گروه نوازی و تکنوازی کشف کنیم نیازمند برگزاری رویدادهایی هستیم که به اعتقاد من جشنواره موسیقی امیر جاهد بستری مناسب برای دیده شدن است.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی «امیر جاهد» با اشاره به برخی جزییات این رویداد موسیقایی که برای دومین سال پیاپی برگزار می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی دومین دوره جشنواره از سال گذشته با همکاری خانه موسیقی، شهرداری منطقه ۱۴ تهران و خانه موزه استاد امیر جاهد و دکتر معین آغاز و پس از مرحله اول داوری، فعالیت‌های مرحله دوم ارزیابی آثار آغاز شد. این جشنواره در رده هنرجویی است و در رشته‌های مختلف تک‌نوازی و گروه نوازی برگزار می‌شود که بسیار خوب است این عزیزان در جشنواره رقابت کنند و توان آنها سنجیده شود و خودشان را هم در کنار دیگر هنرجویان ارزیابی کنند. ضمن اینکه من بر این باورم چنین رویدادی می‌تواند انگیزه و اشتیاقی برای آنها برای ادامه راه ایجاد کند.

نوربخش گفت: این جشنواره برای نخستین بار است که در سطح برگزار می‌شود و امیدواریم که استمرار داشته باشد. ما در حوزه داوری این جشنواره هم از حضور هنرمندان باسابقه، دارای صلاحیت و پیشکسوت استفاده کردیم. در عین حال خانه موسیقی هم در کنار این جشنواره قرار دارد و از آن پشتیبانی می‌کند.

دومین جشنواره موسیقی امیر جاهد که با همکاری اداره کل فرهنگی شهرداری تهران، شهرداری منطقه ۱۴، خانه موزه دکتر معین و استاد امیر جاهد، خانه موسیقی ایران و موسسه نوای شیدایی برگزار می‌شود، با اعلام فراخوان در آذرماه سال ۹۷ آغاز به کار کرد. این در حالی است که هنرمندان راه یافته به بخش نهایی طی روزهای ۲۷ و ۲۸ خردادماه و ۳ و ۴ تیرماه سال جاری در سه بخش تکنوازی، دونوازی و گروه نوازی در تالار ایوان شمس به رقابت خواهند پرداخت. مراسم اختتامیه و اعلام برگزیدگان این جشنواره هم روز پنجشنبه ۶ تیرماه در سالن ایوان شمس برگزار می‌شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “هدف از برگزاری جشنواره «امیر جاهد» چیست؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید