آخرین خبر

اهدای لوح یونسکو به فعال موسیقی مقامی

علی اصغر رحیمی لوح چهره برتر هنری سال ۲۰۱۸ رومانی را از دفتر میراث فرهنگی و هنری یونسکو در رومانی دریافت کرد.

به گزارش آوای ایرانیان، رحیمی از فعالان موسیقی مقامی عرفانی کشور است. سردبیری کانون تنبور اصفهان و عضویت در کمیته ثبت آثار معنوی در حوزه موسیقی در سازمان میراث فرهنگی کشور از سوابق این هنرمند محسوب می‌شوند.

وی در سال‌های متمادی با سازمان یونسکو در زمینه خلق آثار و اجرای کنسرت‌ها همکاری داشته است. او همچنین آهنگساز آلبوم «بانگی عجب» به خوانندگی شهرام ناظری بوده است.

رحیمی تاکنون کنسرت‌ها و کارگاه‌های تخصصی را در کشورهای مختلف از جمله انگلستان، روسیه، فنلاند، رومانی، مراکش، نپال، ترکیه، قطر و لبنان برگزار کرده است.

به نظر می‌رسد تمرکز سال‌های اخیر وی بر پروژه‌های مشترک با همراهی انواع ارکسترها و موزیسین‌های غیرایرانی در کشورهای مختلف، علت اهدای این لوح بوده است.

دفتر تحقیقاتی DIALOGUE IN AGORA مستقر در آلمان که به گزینش و معرفی پروژه‌های شاخص مشترک بین چهره‌های هنری رومانی و چندین کشور متقابل از جمله ایتالیا، کانادا، فرانسه، آلمان و ایران پرداخته است، آلبوم ANCESTRAL DIALECTS رحیمی را با تایید دانشگاه کولوژ رومانی در لیست پنج اثر برتر هنری فرهنگی خود قرار داد.

این آلبوم یکی از اجراهای زنده رحیمی را به همراهی موزیسین‌های رومانی روایت می‌کند. انتشار این آلبوم در اروپا به علاوه سایر فعالیت‌های هنری و فرهنگی وی در رومانی باعث شد تا مقامات یونسکویی و میراثی آن کشور، رحیمی را به عنوان چهره برتر میراث فرهنگی و هنری سال ۲۰۱۸ در رومانی گزینش و لوح یونسکویی را به وی اهدا کنند.

اعطای این لوح طی مراسمی رسمی در دفتر ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری اصفهان با حضور دکتر عیدی ریاست سازمان و دکتر نیکولتا زاگورا نماینده یونسکو اتفاق افتاد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اهدای لوح یونسکو به فعال موسیقی مقامی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید