آخرین خبر

واکنش حجت اشرف‌زاده به مقایسه شدن با سالار عقیلی

آوای ایرانیان: خواننده آلبوم «ماه و ماهی» درباره دوری خود از استیج و برنامه‌های کاری جدیدش گفت.

به گزارش آوای ایرانیان: حجت اشرف زاده خواننده سنتی و پاپ کشورمان، پس از حدود یک سال و نیم دوری از استیج، ۱۴ تیر ۹۷ در دو سانس در هتل اسپیناس پلاس میزبان مخاطبان خود خواهد بود. نکته قابل توجه این است که بلیت‌های هر دو سانس این اجرا به فروش رسیده است. درباره دوری یک سال و نیمه او از استیج و برنامه‌های کنسرت اخیر با خواننده قطعه ماندگار «ماه و ماهی» گفتگو کردیم.

اگر برنامه جدید نداشته باشم، کنسرت برگزار نمی‌کنم / هنرمندان نسل قبل دنبال شکستن رکورد کنسرت نبودند

اساتید ما دنبال شکستن رکورد کنسرت نبودند

اشرف زاده  گفت: برای آماده کردن یک رپرتوار مناسب همیشه بین اجرا‌های من فاصله زمانی وجود دارد. تا زمانی که احساس نکنم، می‌توانم برای مخاطبانم روی صحنه اتفاق خوبی را رقم بزنم و یک برنامه متنوع داشته باشم، کنسرت برگزار نمی‌کنم. به همین دلیل با فاصله کنسرت برگزار می‌کنم. آنچه در گذشته در فعالیت‌های هنری اساتیدم وجود داشت، به هیچ وجه رکوردزنی در اجرای کنسرت نیست. من در خدمت نسل قبل از خودم شاگردی کردم و دیدم که فاصله بین کنسرت برای رقم زدن اتفاق جدید، رپرتوار جدید، شکل اجرا و اصولاً آماده شدن برای یک ارائه جدید لازمه یک فعالیت حرفه ای است. بی توجهی به مواردی که ذکر شد به معنای گرفتار شدن در دام تکرار است.

اگر برنامه جدید نداشته باشم، کنسرت برگزار نمی‌کنم / هنرمندان نسل قبل دنبال شکستن رکورد کنسرت نبودند

اگر برنامه جدید نداشته باشم، کنسرت برگزار نمی‌کنم

وی افزود: اگر خواننده‌ای چند قطعه مشهورش را بار‌ها و بار‌ها اجرا کند، در دریای تکراری شدن خود غرق شده است؛ به این ترتیب، مخاطب اتفاق جدیدی نمی‌بیند و کم کم خواننده کمرنگ می‌شود. با این اتفاق خواننده از یک اوج شکوهمند به پایین می‌آید و این اتفاق خوبی نیست؛ بنابراین من هم اگر برنامه جدید نداشته باشم، کنسرت برگزار نمی‌کنم. هنرمندان نسل قبل‌تر از من هم فرصتی را برای تمرکز، سکوت و خلوتشان می‌گذاشتند که اثر جدیدی بسازند. اثری که هم شعر خوب داشته باشد، هم موسیقی خوب.

اگر برنامه جدید نداشته باشم، کنسرت برگزار نمی‌کنم / هنرمندان نسل قبل دنبال شکستن رکورد کنسرت نبودند

خواننده‌ای که دائما روی استیج است فرصت ساخت کار جدید ندارد

خواننده قطعه «بی خبر از تو» در ادامه اظهار کرد: خواننده‌ای که دائما روی استیج است، زمان مناسب و تمرکز کافی برای ساخت قطعه جدید ندارد. بعضی‌ها فقط خواننده اند و تمرکزشان روی خوانندگی است؛ البته این موضوع مشکلی ندارد. من به خوانندگی علاقه داشتم، اما مولفه ام همیشه این بوده که روی آهنگسازی و شعر توجه ویژه داشته باشم. با همکاری دوستانم تیمی تشکیل دادیم که دوست داریم به کار استخوان داری برسیم و سپس به روی استیج برویم و مخاطبان به تماشای ما بنشینند.

اگر برنامه جدید نداشته باشم، کنسرت برگزار نمی‌کنم / هنرمندان نسل قبل دنبال شکستن رکورد کنسرت نبودند

در این کنسرت روی قطعات محلی و ایرانی تخصصی‌تر تمرکز می‌کنم

اشرف زاده درباره برنامه اش در جدیدترین کنسرت خود بیان کرد: در اجرای اخیر حتماً به سبک‌های موسیقی محلی سر می‌زنم؛ حتی این کار را تخصصی‌تر از قبل انجام می‌دهم. طراحی آواز‌ها در قطعاتی مثل «رفیق» و «بی خبر از تو» مد نظر قرار گرفته است. استفاده از غزل، غزل-ترانه و ترانه تنوعی به کار‌های ما داده است. غزل‌ها اثر امید صباغ نو است. در کنار این دوستان تقریبا دو سال است با هم آموختیم، زندگی کردیم و کنار هم تجربه‌هایی را کسب کردیم. حالا به تیم درجه یک تبدیل شدیم و یک حس رفاقت بین ماست و حال هم را درک می کنیم.

اجرا در هتل اسپیناس پلاس سود کمتری دارد

وی درباره اجرا در هتل اسپیناس پلاس گفت: با وجود سولداوت شدن کنسرت اخیر، اما این اجرا سود کمتری برای من دارد؛ چون سالن گران تری نسبت به دیگر سالن‌ها را گرفتیم. بسیاری از خوانندگان مطرح در این سالن اجرا داشتنند، اما کنسرتشان سولداوت نشده است. البته آن خوانندگان در سال کنسرت‌های بسیار زیادی دارند که آن‌ها سولداوت می‌شود. این برتری محسوب نمی‌شود که کنسرت من سولداوت شد، اما کنسرت بقیه نه. به دلیل وقفه طولانی بین کنسرت هایم، بلیت‌های اجرای اخیر فروش رفته است. البته سود حاصل از اجرا اهمیتی برایم ندارد. مهم این است که مخاطب در سالن حضور پیدا کند و کار خوب بشنود.

اگر برنامه جدید نداشته باشم، کنسرت برگزار نمی‌کنم / هنرمندان نسل قبل دنبال شکستن رکورد کنسرت نبودند

مخاطبانم فرهیخته هستند

خواننده قطعه «مه دخت» درباره مخاطبان کارهایش بیان کرد: من مخاطبانی دارم که انسان‌های فرهیخته‌ای هستند؛ آن‌ها به کنسرت من می‌آیند تا شعر خوب بشنوند. این افتخار بزرگی برای من است. از طرفی در میان این مخاطبان بچه‌های کم سن و سال هستند که به جمع مخاطبان من اضافه شدند. بعضی از این مخاطبان سنشان یک رقمی است و این برایم خیلی لذت بخش است که بچه‌ها غزل و ترانه‌های وزین می‌شنوند.

اگر برنامه جدید نداشته باشم، کنسرت برگزار نمی‌کنم / هنرمندان نسل قبل دنبال شکستن رکورد کنسرت نبودند

حال و هوای آدم‌های کشورم را می‌بینم و آثارم را انتخاب می‌کنم

این خواننده موسیقی در خصوص کار‌هایی که در کنسرت اخیرش اجرا می‌کند، اظهار کرد: «بی خبر از تو»، «عاشق توام»، «جان منی»، «از یاد رفته»، دلم گریه می‌خواد» به همراه چند قطعه نوستالژیک قدیمی و کار‌هایی که در یک سال گذشته خوانده ام، به اضافه چند کاری که هنوز پخش نشده است، در این کنسرت اجرا می‌شود.

بازخورد‌های خوبی از تیتراژ‌های تلویزیونی گرفتم

این خواننده با اشاره به خواندن چند تیتراژ تلویزیونی، تصریح کرد: تیتراژ برنامه حالا خورشید، تیتراژ برنامه علی ضیا، قطعه «بی خبر از تو» که برای برنامه شبی با عبدی خواندم، «آتشم باش» برای برنامه تحویل سال و  «دلم گریه می‌خواد»، برای سریال از یاد رفته همگی از کار‌های امسالم در تلویزیون بود. تمامی این‌ها قطعاتی متناسب با فضای جامعه و حس و حال مردم ساخته شد. در جامعه حال و هوای آدم‌ها را می‌بینیم و در ساخت کار‌ها به آن‌ها توجه دارم. از زمان ساخت «ماه و ماهی» این موضوع برای من وجود داشت.

اگر برنامه جدید نداشته باشم، کنسرت برگزار نمی‌کنم / هنرمندان نسل قبل دنبال شکستن رکورد کنسرت نبودند

سالار عقیلی را در کار‌های وطنی موفق‌تر از خودم می‌دانم

این خواننده در پایان فعالیت خود را معطوف به کار‌های عاشقانه دانست و اضافه کرد: من پیش از این آثار وطنی و ملی هم داشتم که البته سالار عقیلی عزیز را موفق‌تر از خودم در این زمینه می‌دانم. من مسیرم را تغییر دادم و امروز خواننده عاشقانه‌های مردم هستم. تصمیم گرفتم خواننده عاشقانه بمانم؛ چه عاشقانه غم انگیز، چه عاشقانه‌های طرب انگیز. البته قطعه «ایران» که با چند خواننده دیگر خواندم، خیلی اثر خوبی بود؛ اما تصمیمم را گرفتم که در مسیر کار‌های عاشقانه حرکت کنم. فکر می‌کنم بزرگترین مزیت تصمیمم این بود که در یک سال و نیم اخیر آثارم بر اساس کار‌های عاشقانه پیش رفت و جواب خوبی هم از آن گرفتم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

“طی سالهای اخیر اغلب رسانه ها و سایت های موسیقی صرفا بخاطر انتشار انواع و اقسام قطعات موسیقی و اختصاص فضای اختصاصی و گشترده برای دانلود آهنگ درحوزه‌های موسیقی پاپ، موسیقی اصیل ایرانی، موسیقی کلاسیک، موسیقی نواحی، موسیقی تلفیقی، موسیقی راک و حتی موسیقی رپ، سطح انتظارات مخاطبان از یک رسانه موسیقی را تنزل داده اند اما رسانه آوای ایرانیان به عنوان یک خبرگزاری موسیقی در سال های اخیر با مجوز رسمی از وزارت ارشاد بدون هیچ شعارزدگی رویه ای متفاوت در انتشار اخبار موسیقی دنبال می‌کند و با تولید و انتشار گزارش ها، گفتگو ها و اخبار جامع و متنوع در ژانرهای مختلف موسیقایی در پی ارتقای سطح سواد موسیقایی مخاطبان عام در جامعه خواهد بود.”

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “واکنش حجت اشرف‌زاده به مقایسه شدن با سالار عقیلی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید