آخرین خبر

هنرنمایی «گلادیاتور» در قلب تهران

ارکستر سمفونیک تهران با اجرای چند قطعه از موسیقی فیلم‌های سینمایی روی صحنه تالار وحدت رفت.

به گزارش آوای ایرانیان، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی چهارشنبه ۲ مرداد در تالار وحدت روی صحنه رفت. این کنسرت به اجرای چند قطعه از فیلم‌های سینمایی مشهور جهان اختصاص داشت. در میان اجرای هر قطعه روحانی توضیحاتی ارائه می کرد.

روحانی در ابتدای کنسرت گفت: ارکستر‌های مشهور دنیا برخی کنسرت‌های خود را به اجرای موسیقی فیلم اختصاص می‌دهند. ارکستر سمفونیک تهران در طول سال برنامه‌های متعددی دارد که حالا سراغ اجرای موسیقی فیلم رفته است. تصمیم داریم در نخستین قطعه فضای تالار وحدت کمی سینمایی شود. به این ترتیب قطعات «فانفار» و «بر باد رفته» اجرا شد.

سپس روحانی بیان کرد: قطعه بعدی «روانی» نام دارد. این قطعه فقط برای ارکستر زهی نوشته شده است.

در ادامه قطعه «روانی»، «ای. تی» و «کنسرتو گیتار رودریگو» اجرا شد؛ اما اوج کنسرت ارکستر سمفونیک با اجرای قطعه فیلم سینمایی «گلادیاتور» رقم خورد. بسیاری از حضار با موبایل اجرای زنده این قطعه را ضبط کردند.

پیش از اجرای قطعه، روحانی یک نوازنده نوجوان گیتار را معرفی کرد و گفت: از زمانی که مدیریت ارکستر سمفونیک تهران را بر عهده گرفتم، تمرکزم روی کشف استعداد‌های نوجوان و جوان و بهره بردن از آن‌ها در ارکستر بوده است. امروز می‌خواهم یک نوازنده ۱۰ ساله را معرفی کنم که اهل خراسان جنوبی شهرستان قائنات است. من هم ۱۰ سالم بود، تازه به هنرستان موسیقی رفتم. این نوجوان نشان می‌دهد چقدر استعداد نوازندگی در ایرانیان وجود دارد. استاد هومن بهزادی پدر اوست. پدر هومن می‌گوید، فرزند نوجوانش در روز نزدیک ۱۲ ساعت تمرین می‌کند.

با تشویق حضار این نوجوان روی صحنه آمد. بخش‌هایی از اجرای قطعه گلادیاتور با تک نوازی گیتار انجام شد. بعد از اجرای قطعه «گلادیاتور» حضار بیش از هر قطعه‌ای ارکستر را تشویق کردند.

«بن هور» آغازگر نیمه دوم کنسرت ارکستر سمفونیک بود که پس از استراحتی ۱۰ دقیقه‌ای اجرا شد. اجرای موسیقی فیلم قدیمی «دور دنیا در ۸۰ روز» بخش بعدی کنسرت بود. پیش از اجرای این قطعه روحانی گفت: این قطعه اثر خاطره انگیز دوران کودکی من است.

قطعه نوستالژیک «محمد (ص) پیامبر خدا» دهمین قطعه‌ای بود که اجرا شد. این قطعه ساخته موریسیا موسیقیدان  فیلم محمد رسول الله (ص) است.

پس از اجرای این قطعه، روحانی گفت: هر زمانی داخل آب می‌روم، به یاد این اثر می‌افتم و پشت سرم را نگاه می‌کنم و ترس بر من غلبه می‌کند. قطعه «آرواره» واقعا رعب آور است.

سپس این قطعه اجرا شد. در ادامه یکی از حضار از روحانی خواست که قطعات خودش را در یک کنسرت اجرا کند. روحانی در پاسخ به این طرفدارش گفت: قطعاتی که من اجرا می‌کنم بسیار زیباست. اگر فرصتی پیش آمد شاید قطعات خودم را اجرا کردم.

در ادامه قطعه «بیرون از آفریقا» اجرا شد. قطعه نوستالژیک «آثار نینو روتا» پایان بخش این اجرای ارکستر سمفونیک تهران بود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “هنرنمایی «گلادیاتور» در قلب تهران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید