آخرین خبر

دستمزد بازیگران «شهرزاد»، سینمای ایران را دگرگون کرد؟

کامبیز نوروزی معتقد است که سریال «شهرزاد» باعث تغییر دستمزدهای بازیگران در سینما و شبکه نمایش خانگی کشور نشده است و بیش از این اثر هم سریال‌هایی ساخته شدند که دستمزد بازیگرانشان بالاتر از حد نرمال بوده است.

به گزارش آوای ایرانیان، این روزها که بحث دستمزدهای بازیگران سریال «شهرزاد» بالا گرفته است، بخشی از جامعه به میزان بالای دستمزدها اعتراض کردند. نکته‌ای که باعث شده تا برخی کانال‌های سینمایی هم این روزها در جبهه مقابل شهرزادی‌ها قرار بگیرند.

کامبیز نوروزی، حقوقدان درباره اینکه گفته می‌شود دستمزدهای بازیگران این سریال بالاتر از میزان نرمال بوده و اصلا ساخت این سریال باعث تغییر دستمزدها در سینمای کشور شده است و همین موضوع می‌تواند دستاویزی باشد برای آنها که این روزها و با محکومیت هادی رضوی حکم به پس دادن دستمزد بازیگران «شهرزاد» می‌دهند، به خبرآنلاین گفت: «حتی اگر عوامل این سریال دستمزدی بالاتر از نرمال گرفته باشند هم به هیچ عنوان مایه اعتراض نیست. اولا این که می‌گویید دستمزدها با این سریال افزایش پیدا کرد، من در این گزاره شک دارم. پیش از این سریال هم دستمزدها بالا بود. بازیگری داشتیم که ۷ سال پیش برای یک فیلم با قیمت‌های سال‌های نود، نود و یک، ۴۰۰میلیون دستمزد گرفته بود. بازیگری برای بازی در یک سکانس یک میلیارد گرفته. یا همین الان بازیگری برای یک سریال نمایش خانگی چندمیلیارد گرفته. این رابطه‌ای است بین تهیه‌کننده و بازیگر که یک قرارداد خصوصی است و طرفین حق دارند که درباره شرایطش با هم توافق کنند، هیچ ایراد حقوقی نمی‌شود به این داستان گرفت. شاید از این جهت بشود ایراد گرفت که این منطقی ندارد. کمااینکه الان ممکن است یک فوتبالیست ۱۲ میلیارد برای یک فصل بگیرد، منطقی ندارد ولی اتفاق می‌افتد و نمی‌توانیم بگوییم غیرقانونی است.»

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “دستمزد بازیگران «شهرزاد»، سینمای ایران را دگرگون کرد؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید