آخرین خبر

معرفی آثار برگزیده جشنواره آیینی سنتی برای اجرا در تهران

دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر آیینی سنتی از معرفی آثار برگزیده و با کیفیت برای اجرا در سالن‌های نمایشی تهران خبر داد.

وعده دبیر جشنواره آیینی سنتی به برگزیده‌ها/معرفی آثار برگزیده برای اجرا در تهران

داود فتحعلی‌بیگی، دبیر نوزدهمین جشنواره آیینی سنتی در ایستگاه پایانی این جشنواره عنوان کرد: خوشبختانه کمک هزینه‌ها مشخص شده اما قرار است طی جلسه‌ای که تا ساعتی دیگر داریم، پرداخت آنها نیز مشخص شود.

وی در ادامه درباره احیاء آثار آیینی سنتی نمایش‌های ایرانی گفت: صد در صد می‌بایست این آثار احیاء شوند کمااینکه بخشی از آن صورت گرفته منتها هنوز در ابتدای راه هستیم و باید خود را تقویت کنیم.

فتحعلی‌بیگی در این باره افزود: آنهایی که ابتدای راه هستند می‌بایست به تقویت خود دست بزنند، آنهایی که میانه راه‌اند دست یک عده دیگر را هم باید بگیرند و پیشکسوتان نیز که می‌بایست تجربیاتشان را به دیگران منتقل کنند.

این دبیر جشنواره آیینی سنتی با اشاره به جریان پیوسته و مداوم آثار نمایشی با هویت ایرانی گفت: همین که مردم این روزها این همه از جشنواره استقبال کردند و شکوه و جلال خاصی که کارها در این ایام داشت، نشان از جاری و روان بودن کارها دارد.

این پیشکسوت تئاتر آیینی سنتی اظهار داشت: دو سوم از استان‌های کشور برای حضور در جشنواره اقدام کرده و موفق شدند، خوشبختانه هنرمندان اقصی نقاط ایران به این آثار برای حفظ و حراست از فرهنگ و هنر، توجه دارند. این اتفاق خیلی مهمی است که همگان متوجه اهمیت این نمایش‌ها باشند چرا که می توانند ما را در مقابل هجوم بیگانگان چه عمدی و چه سهمی برای حفظ هویت فرهنگی‌مان، نگهداری کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه پیشکسوتان هنرمند در اغلب عرصه‌ها یا خانه نشین شده‌اند یا دار فانی را ودع گفته‌اند، گفت: به همین علت هم هست که در اغلب آثار ما یک جاهایی کاستی‌هایی وجود دارد . پس ما نیاز به آموزش داریم تا نقاط ضعف را تقویت کنیم.

فتحعلی‌بیگی یادآور شد: چه در بخش نقالی و چه در بخش‌های شبیه خوانی و نمایش‌های شادی آور نیاز به کار بیشتر داریم. بنا بر این اینطور نیست که بگویم نمره نمایش‌های آیینی الان در همه حوزه‌ها بیست است، ما هم یازده و دوازده و هم نمره بیست داریم.

وی با ارائه یک خبر خوش برای هنرمندان آیینی سنتی گفت: ما بعد از جشنواره قرار است در روزهای آتی جلسه‌ای تشکیل دهیم و آثاری که از کیفیت خوبی برخوردار هستند را به مدیران سالن‌ها معرفی کنیم. سایر هنرمندان هم می‌توانند برای گرفتن اجرا مثل بقیه اقدام کنند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “معرفی آثار برگزیده جشنواره آیینی سنتی برای اجرا در تهران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید