آخرین خبر

آهنگسازان کشورهای گروه «میکتا» مهمان تهران میشوند

به گزارش آوای ایرانیان، آثار آهنگسازان کشورهای گروه «میکتا» توسط ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی اجرا می‌شود.

ارکستر سمفونیک تهران در راستای تبادل فرهنگی بین کشورهای گروه میکتا در کنسرتی که شامگاه یکشنبه سوم شهریوماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد، روایتگر آثار آهنگسازان این کشورها و اثری از شهداد روحانی خواهد بود.
حمید جوانی که به نمایندگی از سوی سفارت کره جنوبی هماهنگ کننده این رویداد فرهنگی است در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی ایرنا ضمن اعلام این خبر گفت: به منظور تقویت ارتباطات فرهنگی بین کشورهای گروه میکتا با ایران،در نظر داریم تا از آثار آهنگسازان این کشورها کنسرتی را توسط ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهداد روحانی در تالار وحدت به روی صحنه ببریم.
وی افزود: تعداد دو اثر از آهنگسازان هر کدام از این کشورها در حال حاضر تحویل مدیر هنری و رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران شده است و این ارکستر تمرینات خود را برای اجرای پیش رو آغاز کرده است.
حمید جوانی در ادامه افزود: قبل از برگزاری این کنسرت سفیران کشورهای گروه میکتا شامل (مکزیک، اندونزی، کره،ترکیه و استرالیا) دقایقی به سخنرانی خواهند پرداخت.
وی افزود: در حال حاضر کشور مکزیک ریاست گروه میکتا را بر عهده دارد اما کره جنوبی اجراکننده این پروژه خواهد بود و هزینه های برگزاری این رویداد بین المللی توسط کشور کره جنوبی پرداخت شده است.
وی در ادامه این گفت و گو خاطرنشان کرد که برخلاف رویه کنسرتهای ارکستر سمفونیک تهران این اجرا عمومی نخواهد بود و بلیتی برای این اجرا فروخته نخواهد شد و میهمانان شرکت کننده در این برنامه توسط سفارت کشورهای عضو بصورت رسمی دعوت خواهند شد.
به گزارش ایرنا، گروه میکتا در راستای هدف مشترک اعضای خود که همانا رشد و ترقی و شنیدن صدایشان در جهان است با امضای پیمان نامه همکاری بین کشورهای( مکزیک، اندونزی،کره،ترکیه و استرالیا) در سال ۲۰۱۳  تشکیل شده و اکنون ریاست این سازمان بر عهده مکزیک است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آهنگسازان کشورهای گروه «میکتا» مهمان تهران میشوند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید