آخرین خبر

طراح صدا و آهنگساز صاحب نام اتریشی مهمان این هفته «خیلی دور خیلی نزدیک»

«اریک اشپیتزر مارلین» طراح صدا و آهنگساز صاحب نام اتریشی مهمان این هفته برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک» است.

به گزارش آوای ایرانیان، دکتر شهاب اسفتندیاری امشب (۲ شهریورماه) در برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک» با «اریک اشپیتزر مارلین» طراح صدا و آهنگساز صاحب نام اتریشی گفتگو می‌کند.
اشپیتزر مارلین در نوجوانی برنده مسابقه ملی استعدادیابی اتریش در زمینه موسیقی شد. اما پس از مدتی کار در هلند و انگلستان، به نیویورک رفت و در استودیوی جان لنون مشغول به کار شد. فعالیت‌های حرفه‌ای او در طراحی صدا توجه ورنر هرتزوگ را جلب کرد. همکاری آن‌ها سرآغاز یک رابطه حرفه‌ای و صمیمی طولانی بین این دو هنرمند بود که تا امروز ادامه یافته و هرتزوگ حتی آهنگسازی برخی آثارش را هم به او سپرده است. این استاد آکادمی فیلم وین تکنولوژی و صنعت موسیقی امروز را دشمن و نابود کننده خلاقیت و تخیل می‌داند و نگران عواقب «شهرت‌های یک شبه» در عالم هنر است که ناشی از فناوری‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی است. بسیار سفر می‌کند و فروتنانه مشتاق آموختن از فرهنگ‌های مختلف است؛ از شرق و غرب آسیا تا آمریکای لاتین. در آثار موسیقایی‌اش هم میراث فرهنگ و هنر شرق و غرب را به کار گرفته است. با معانی و مفاهیم اخلاقی قرآن آشنایی دارد و می‌گوید از آوای کلام قرآن لذت برده و در زمینه موسیقی عرفانی هم فعالیت‌هایی داشت است. ساکن روستایی در حومه وین است و با امام جماعت پاکستانی آن روستا هم رابطه صمیمانه‌ای دارد.
این گفتگو را می‌توانید امشب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه چهار سیما مشاهده کنید.
«خیلی دور خیلی نزدیک» میزبان میهمانان غیرایرانی جشنواره‌های مختلف همچون جشنواره بین المللی فیلم فجر، دوسالانه انیمیشن، سینما حقیقت و تعدادی از کنفرانس‌های علمی که در حوزه‌های اجتماعی، علوم انسانی و هنر برگزار شده است می‌شود و دکتر شهاب اسفندیاری با آنان به زبان انگلیسی گفتگو می‌کند و همزمان گفتگو‌ها به زبان فارسی برای مخاطبان زیرنویس می‌شود.
«خیلی دور خیلی نزدیک» به تهیه کنندگی مصطفی پورمحمدی در ۱۳ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما تهیه و تولید شده است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “طراح صدا و آهنگساز صاحب نام اتریشی مهمان این هفته «خیلی دور خیلی نزدیک»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید