آخرین خبر

رونمایی از مستند «ورای صلح و جنگ»

رونمایی از مستند «ورای صلح و جنگ»

به گزارش آوای ایرانیان، «ورای صلح و جنگ» روایتی متفاوت از زمان حضور مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی اکبر ابوترابی فرد در اردوگاه اسرای ایرانی در عراق است که برای نخستین بار در فرهنگسرای رسانه رونمایی و نقد و بررسی شد.

این مراسم که با حضور عوامل این فیلم، فرزندان مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی اکبر ابوترابی فرد و برخی آزادگان هم دوره ایشان برگزار شد، بیانگر بخشی از ابعاد بین المللی آزادگان سرافراز دفاع مقدس است.
در مستند «ورای صلح و جنگ»، اندریاس ویگر رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ که در اردوگاه اسرای ایرانی در عراق حضور داشته، ناگفته‌هایی از آزادگان سرافراز به ویژه مرحوم حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد را بیان کرده است.
این مستند ۳۰ دقیقه‌ای به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا عسگرلو در کشور‌های سوئیس و فرانسه تصویربرداری شده است و در آن علاوه بر پرداختن به شخصیت والای مرحوم حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ابوترابی فرد، تأثیرگزاری او بر مأموران صلیب سرخ و نقش اندیشه اسلامی – ایرانی در صلح جهانی و حقوق بین المللی بشر دوستانه مورد بررسی قرار داده است.

مستند «ورای جنگ و صلح» در ۱۴ قسمت تهیه می‌شود
مستند «ورای جنگ و صلح» با موضوع سبک زندگی آزادگان در اردوگاه‌های عراق در ۱۴ قسمت تهیه می‌شود.
کارگردان و تهیه کننده مستند «ورای جنگ و صلح» در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما در مراسم رونمایی از نخستین قسمت این مستند گفت: این مستند که به زبان انگلیسی و فرانسه روایت شده درباره منش و شخصیت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ابوترابی فرد به عنوان سید آزادگان از زبان آزادگان و افرادی که مرتبط با آنان بودند مانند نمایندگان صلیب سرخ و زندانبان‌های عراقی روایت شده است.
نخستین قسمت مستند ۳۰ دقیقه‌ای «ورای جنگ و صلح» به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا عسگرلو در کشور‌های سوئیس و فرانسه تصویربرداری شده است و در آن علاوه بر پرداختن به شخصیت والای مرحوم حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ابوترابی فرد، تأثیرگزاری او بر مأموران صلیب سرخ و نقش اندیشه اسلامی – ایرانی در صلح جهانی و حقوق بین المللی بشر دوستانه، مورد بررسی قرار گرفته است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “رونمایی از مستند «ورای صلح و جنگ»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید