آخرین خبر

کنسرتی برای بچه های زیر 8 سال + عکس

آوای ایرانیان: تازه‌ترین کنسرت گروه موسیقی «زنبورک» به‌سرپرستی و آهنگسازی سروش حاتمی آذر ویژه گروه سنی خردسال روزهای ششم تا هشتم شهریور ماه در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود.

به گزارش آوای ایرانیان، تازه‌ترین کنسرت گروه موسیقی «زنبورک» به‌سرپرستی و آهنگسازی سروش حاتمی آذر ویژه گروه سنی خردسال و کودک (۲ تا ۷ سال) روزهای ششم تا هشتم شهریور ماه در تالار ایوان شمس تهران برگزار می‌شود. گروه «زنبورک» به‌سرپرستی و آهنگسازی سروش حاتمی آذر از سال ۸۹ شروع به فعالیت کرده و تلاش می‌کند موسیقی و سازهای ایرانی را به کودکان ایرانی معرفی کند.

سروش حاتمی آذر که طی سال‌های اخیر از جمله هنرمندان فعال عرصه آهنگسازی و نوازندگی حوزه موسیقی برای گروه سنی کودکان بوده با اشاره به انگیزه‌های خود در برگزاری این اجراهای زنده توضیح داد: انگیزه من از تشکیل گروه زنبورک، نخست اجرای زنده موسیقی برای کودکان و شنیدن نوای سازهای ایرانی از نزدیک و نفس به نفس از نوازنده‌ها و دوم ترجمه موسیقی ایرانی به زبان کودکان در رویکرد تطابق با دنیای کودکانه و پرنشاط آنها بوده است.

ناصر آویژه و کارگردانی یک صحنه هیجان‌انگیزِ خیال‌پردازانه

وی درباره محتوای تازه‌ترین کنسرت گروه «زنبورک» گفت: قصه این کنسرت یک کودک ۸ساله را نشان می‌دهد که دائم با گوشی موبایل مشغول بازی است. پدربزرگ و مادربزرگ به‌دلیل نگرانی، نوه خود را با بازی‌های مختلف مثل «سایه‌بازی» و «فرفره‌بازی» آشنا کرده و به او «بازی با خیال» را می‌آموزند. آنها در این سفر خیالی با نوه خود همراه هواپیما و قطار سفر می‌کنند که این آغاز یک ماجرای فانتزی هیجان‌انگیز برای شنوندگان خواهد بود. به هر ترتیب ما تلاش کردیم تا به‌لحاظ تصویری صحنه را به‌شکلی طراحی کنیم که برای خردسالان و کودکان جذاب بوده و جلوه‌های فانتزی و رنگی مناسبی برای این گروه سنی از مخاطبان به‌همراه داشته باشد.

حاتمی آذر بیان کرد: آموزش غیرمستقیم «مفاهیم موسیقی»، «مفاهیم اجتماعی» و «مفاهیم فردی» از اهداف مهم گروه «زنبورک» است. ما معتقدیم بازی، قصه و شوخی سه ابزار بسیار مهم برای انتقال مفاهیم به کودکان هستند. این سه ابزار کودک را جذب می‌کند تا بتوانیم به‌طور غیرمستقیم مفاهیم آموزشی را به کودک منتقل کنیم، به همین منظور برای کنسرت تابستان از آقای ناصر آویژه برای همکاری دعوت کردم تا بخش نمایشی کنسرت را مدیریت کنند و او هم خانم گیتا داوودی را به‌عنوان نویسنده پیشنهاد داد تا بر این اساس کلّیت کنسرت ما یک روند داستانی به‌همراه بازی و ایجاد لحظات شاد و کودکانه داشته باشد.
سرپرست و آهنگساز گروه موسیقی «زنبورک» در معرفی قطعات منتخب این کنسرت و نوازندگان گروه «زنبورک» گفت: «زنبورک»، «بندباز»، «هواپیما»، «کنار دریا»، «کبوتر»، «قطار»، «خروس»، «فرفره»، «جیرجیرک»،«لالایی» و «خوشحال و شاد و خندانم» قطعاتی هستند که برای این کنسرت پیشِ‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد، ضمن اینکه سیاوش طاهریان نوازنده کمانچه، کیمیا نیکپور فرخ نوازنده قیچک، رضا نجارزاده نوازنده تار، فرهاد صفار نوازنده عود، اسماعیل محبی‌نیا نوازنده تارباس، امیرحسین مؤمن نوازنده تنبک، امیرحسین رمضانیان نوازنده درام، مهیار حاتمی آذر نوازنده گیتار، آیدین حاتمی آذر نوازنده و بهناز آشنا، ساناز سزاوار، پگاه قنبر و سویدا زارع (همخوانان) گروه اجرایی کنسرت پیشِ‌رو را تشکیل می‌دهند.

ورود کودکان زیر ۸ سال در این کنسرت اصلاً ممنوع نیست

وی ادامه داد: همیشه در کنسرت‌ها از ورود کودکان زیر ۸ سال به سالن کنسرت جلوگیری می‌شود و این نکته‌ای بود که همواره برایم جالب توجه بود که چرا نباید شرایطی فراهم شود تا کودکان خردسال هم بتوانند از مواهب و تأثیرات شنیدن موسیقی خوب بهره‌مند شوند، از این رو با تکیه بر تجربیات موسیقایی‌ام تلاش کردم تا با راه‌اندازی گروه «زنبورک» کنسرت‌های تخصصی را اجرا کنم که به‌طور متمرکز برای گروه سنی خردسال موسیقی تولید و همراه با تعدادی از نوازندگانم روی صحنه اجرا کنم. انگیزه دیگر تغییر نگاه متولیان امر آموزش کودکان به‌ویژه مربیان کودک، مدیران مهدکودک‌ها بود تا موسیقی کودک را سطحی و کم‌ارزش نبینند، تا این حد که برای یک جشن از یک نوازنده کی‌بورد دعوت کنند تا چند دقیقه کودکان فقط برای نشاط از آن بهره ببرند.

تازه‌ترین کنسرت گروه «زنبورک» روزهای ششم، هفتم و هشتم شهریورماه ساعت‌های ۱۷:۳۰ و ۲۰ در تالار ایوان شمس تهران برگزار می‌شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کنسرتی برای بچه های زیر ۸ سال + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید