آخرین خبر

«شب‌های دلتنگی» شنیدنی شد/ همکاری «مأوا» با مداحان شاخص

تعدادی از مداحان جوان و شناخته شده کشورمان همزمان با آغاز ایام عزادارای حضرت سید الشهدا(ع) در پروژه «شب‌های دلتنگی» مرکز موسیقی «مأوا» چند قطعه موسیقایی را تولید کردند.

به گزارش آوای ایرانیان، مرکز موسیقی «مأوا» از مجموعه‌های فعال تولید آثار موسیقایی با محتوای انقلابی، مذهبی و اجتماعی، همزمان با فرا رسیدن ایام عزادارای محرم و صفر اقدام به تولید چند قطعه موسیقایی با نوای مداحان جوان و شناخته شده کشورمان در موضوعات مرتبط با سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و یارانش در واقعه عاشورا کرده است.

در این پروژه که قطعات آن با عنوان «شب‌های دلتنگی» در فضای مجازی و شبکه‌های مختلف رسانه ملی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد، مداحانی چون مجید بنی‌فاطمه، نریمان پناهی، سید امیر حسینی، ابوذر بیوکافی و تعدادی دیگر قطعاتی را تولید کرده‌اند.

این در حالی است که همراه با این آثار صوتی نماهنگ‌هایی نیز تولید شده که در فواصل مختلف ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا برای مخاطبان ارائه می‌شود. در این میان «فصل عزا» اولین نوای محرمی سال ۹۸ مرکز موسیقی مأوا است که روز گذشته با صدای سید مجید بنی فاطمه در فضای مجازی منتشر شد.

محمدحسین پویان‌فر، سیدمجید بنی‌فاطمه، محمد کریمی، حنیف طاهری، امیر عباسی، ابوالفضل بختیاری دیگر ذاکرانی بودند که سال گذشته نیز آثاری را برای ایام عزاداری محرم و صفر منتشر کردند. این در حالی است که فضای موسیقایی آثار به شکلی طراحی شده که هر قطعه اختصاص به یک شهید کربلا یا موضوعی مرتبط به آن دارد.

حضور در عمود ۹۷۵ پیاده راه عزاداران اربعین حسینی نیز بخش دیگری فعالیت‌های مرکز «مأوا» در محرم و صفر امسال را تشکیل می‌دهد که طی این پروژه موضوع اجرای سرود – نمایش از عمده‌ترین فعالیت‌ها خواهد بود.

بر این اساس قرار است آثار مرتبط با این گونه هنری با زبان غیرفارسی پیش روی راه‌پیمایان اربعین قرار بگیرد و در این بازه زمانی توسط هنرمندان و گروه‌های سرود اجرا شود. این در حالی است که سال گذشته قطعاتی به زبان فارسی، عربی و ترکی برای مخاطبان تولید شده بود.

«داغ نهان» با ترانه‌ای از عبدالجبار کاکایی، آهنگسازی فرید سعادتمند، با صدای محمد اصفهانی، نماهنگ «سفیر آفتاب» به نویسندگی محمدرضا رضاییان و کارگردانی امیر عباس شیرانی، نماهنگ «خیر الاحباب» به کارگردانی مهدیار عقابی، نماهنگ «حاجت» با صدای مهدی یراحی و کارگردانی برادران بوشهری، نماهنگ «پیاده‌ها» با صدای رضا صادقی و کارگردانی برادران بوشهری، نماهنگ «طریق» با شعر محمد رسولی، صدای سید مجید بنی‌فاطمه و کارگردانی ابوذر حیدری، نماهنگ «با وفاوهب» با صدای شاهین جمشیدپور، نماهنگ «پای زخمی» با شعر محسن رضوانی و صدای حسین حقیقی، نماهنگ «رهسپار» با صدای نیما علامه و حسن خانچی، پروژه بازآفرینی نوحه‌های سنتی جنوب با عنوان «نینوا» با صدای جهان بخش کردی‌زاده (بخشو) و غلام کویتی پور، نماهنگ «رسم عشق» با صدای حاج مهدی سلحشور و با شعر سیدعلیرضا شفیعی و علی اکبر حائری، نماهنگ «حکایت ما» با صدای خواننده جوان کشورمان علی اکبر قلیچ و ترانه سرایی سعید پاشازاده، نماهنگ «عطر سیب» با صدای سیدمسافر خواننده افغانی زبان و با همراهی گروه همخوانی فاطمیون از جمله آثار عاشورایی مرکز موسیقی «مأوا» هستند که طی سال‌های اخیر پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

منبع: مهر

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«شب‌های دلتنگی» شنیدنی شد/ همکاری «مأوا» با مداحان شاخص”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید