آخرین خبر

اثر «سروها ایستاده می‌میرند» با آهنگ‌سازی «حامد صقیری» رونمایی می‌شود

به گزارش آوای ایرانیان، آیین رونمایی اثر «سروها ایستاده می‌میرند» با آهنگ‌سازی «حامد صقیری» و همراهی گروه بزرگِ سازهای ایرانی شاهو، پنج‌شنبه – چهارم مهرماه- در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

آهنگ‌سازِ اثر درباره‌ی آن گفته است: «رزمندگان و تکاوران نیروی دریایی ارتش به فرماندهی ناخدا صمدی در جنگی نابرابر و سخت، رژیم متجاوز بعثی را که به خرمشهر حمله کرده بود، شکست دادند. هدف ما بیان ناگفته‌های این نبرد است.»

این اثر براساس برداشت‌های شخصی آهنگ‌ساز از خاطرات و صحبت‌های ناخدا «هوشنگ صمدی»، فرمانده تکاوران دریایی ارتش در جنگ تحمیلی نوشته و تنظیم شده و سعی شده در قالب یک اثر موسیقایی ارکسترال ایرانی به روایت نبرد سخت رزمندگان و تکاوران نیروی دریایی ارتش از زاویه‌ای دیگر پرداخته شود.

در اجرای این اثر بیش از پنجاه نوازنده با سازهای کمانچه، کمانچه آلتو، کمانچه بم، چنگ ایرانی، دیوان، بوزوک، تار، بربت، بم تار، رباب، قانون، دمام، سنج، تنبک، ضرب زورخانه، نقاره قشقایی، دف، سنتور، قیچک، قیچک بم  حضور داشتند.

مراحل فیلم‌برداری این اثر در لوکیشن‌های مختلفی در شهرک سینمایی دفاع مقدس انجام شد و در نهایت شاهد بیش از ۴۰ دقیقه اثر موسیقایی ارکسترال ایرانی با عنوان «سروها ایستاده می‌میرند» تولید شده است.

حامد صقیری، آهنگساز و رهبر گروه، تاکنون آلبوم‌های متعددی از جمله «سلطانیه»، «شهان آسمانی»، «برمدار تنبور»، «زنان سرزمین من»، «داغ سودای محمد (ص)»، «سخن‌های نهان»، «بی چند وچون»، «یادگار یار»  را منتشر و همراه با گروه بزرگ سازهای ایرانی شاهو کنسرت‌های مختلفی را در تهران و شهرستان‌های مختلف برگزار کرده است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اثر «سروها ایستاده می‌میرند» با آهنگ‌سازی «حامد صقیری» رونمایی می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید