آخرین خبر

آلبوم موسیقی «تصنیف و ترانه» راهی بازار می شود

آلبوم «تصنیف و ترانه» اثر تازه‌ای از گروه همنوازان فاخته است که آذر ماه سال جاری روانه ی بازار می‌شود.

به گزارش آوای ایرانیان، خشایار پارسا سرپرست گروه همنوازان فاخته با اعلام این خبر توضیح داد: این اثر اجرای کنسرت گروه همنوازان فاخته در تالار رودکی تهران و آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر می‌باشد. در راستای تفکرات گروه مبنی بر ضبط آثار موسیقی به صورت گروهی، همنوازان فاخته اجرای زنده خود را پالایش و روانه بازار می‌کنند.

وی در ادامه افزود: در موسیقی ایران دو گونه اثر با کلام به صورت موزون (متریک) موجود است، که یکی مربوط به دوران قاجار و دیگری پهلوی است. این اثر با نگرش و تامل بر این دو گونه یعنی تصنیف قاجاری و ترانه پهلوی اجرا شده است.

پارسا خاطرنشان کرد: گروه همنوازان فاخته در طول فعالیت خود تلاش کرده با ثابت نگه داشتن اکثر اعضای گروه به یک امضای شخصی در اجرا و بیان موسیقی کلاسیک ایران برسد.

شایان ذکر است که محبعلی بخشی خواننده، هدایت کلاری نوازنده بم تار، محمد مهدی شیخ نوازنده تار، ابوذر حسینی نوازنده عود، آرمان حیدریان نوازنده کمانچه، هامون بهرامی مقدم نوازنده سنتور، حسین گازر نوازنده تنبک، نیما داغمه چی نوازنده تار، علیرضا رسولی نوازنده کمانچه آلتو و خشایار پارسا نوازنده سنتور آلبوم «تصنیف و ترانه» هستند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آلبوم موسیقی «تصنیف و ترانه» راهی بازار می شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید