آخرین خبر

دارابی: ساخت سریال در استان‌ها ارزان‌تر است/دلایل توقف ساخت مجموعه 300 قسمتی «مادر ایران»

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما معتقد است تولید آثار نمایشی در استان‌هایی جز پایتخت ارزان‌تر تمام می شود.

دارابی: ساخت سریال در استان‌ها ارزان‌تر است/دلایل توقف ساخت مجموعه 300 قسمتی «مادر ایران»

«علی دارابی» در پاسخ به این سوال که چرا مراکز استان‌ها نسبت به سابق تله فیلم‌های کمتری تولید می‌کند؟ گفت: الان هم تولید تله فیلم انجام می‌شود و تعداد زیادی از تله فیلم‌هایی که بعد از ظهر روز جمعه از شبکه یک سیما پخش می‌شود، متعلق به تولیدات معاونت استان‌هاست.

وی ادامه داد: اما این که فکر می‌کنید این تولیدات کمتر شده به این دلیل است که ما الان مشکل اساسی که در حوزه تولید سریال و تله فیلم داریم، بحث تامین اعتبار آنهاست. در استان‌ها هزینه تولید خیلی ارزان‌تر از تهران است و سریال‌ها و آثار نمایشی با هزینه‌های کمتری تولید می‌شوند. حتی در حوزه فیلم‌های سینمایی هم چند سالی است که استان‌ها تولیدات بسیار خوبی در جشنواره فیلم فجر داشته‌اند و برنده جایزه می‌شوند.

دارابی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های جدید ما این است که به استان‌هایی که ظرفیت ساخت فیلم سینمایی دارند، کمک کنیم تا کارهای خوبشان را برای جشنواره فیلم فجر بسازند. هم کمک بشود به تولیدات خوب و انقلابی در این زمینه و هم استان‌های ما از این ظرفیت‌هایشان استفاده شود. امیدوارم با تفاهمنامه‌ای که با معاونت سیما امضاء خواهیم کرد هم حمایت مالی از ما بشود و هم شبکه توزیع و پخش را برای ما فراهم کنند تا مردم همه کشور بتوانند از این ظرفیت‌ها بهره ببرند.

دارابی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره آثاری که در مراکز استان‌ها تولید می‌شوند، عنوان داشت: تعدادی از سریال‌های ما در حال حاضر در مرحله صداگذاری و … است. یا به عنوان مثال سریال «مادر ایران» که ۳۰۰ قسمتی است، در حال حاضر ۶۳ قسمت آن نوشته شده و آماده است و یک بخشی از هزینه آن را ما تامین می‌کنیم و یک بخشی از آن را استان خواهد داد. اما استان مربوطه تا الان نتوانسته به تعهدات خود عمل کند و سازمان صداوسیما هم می‌گوید باید آن بخش تامین اعتبار شود تا بتوانیم این سمت را آزاد کنیم و کار کلید بخورد.نمی‌شود که کار را آغاز کنیم ولی در نیمه راه رها شود. خود من هم نسبت به این موضوع حساسیت دارم که تا بودجه و شرایط تولید فراهم نشده کار را زخمی کنیم.

وی افزود: در معاونت استان‌ها ۲ هزار مستند در کار تولید داریم که یک نهضت بزرگ است و ما مستندی درباره اربعین در سال ۹۵ تولید کردیم که ۳۳ قسمت بود و در سال ۹۶ مستندهای اقتصاد مقاومتی ساختیم و در سال ۹۷ مستندهای شهدای حرم را تولید کردیم که نزدیک به ۲۰۰ اثر شده است. منتها  ۲ مشکل داریم. یک مشکل اساسی این است که بودجه و پشتیبانی‌هایی باید صورت بگیرد و دوم اینکه کل کشور و از جمله سازمان باید توانمندی‌های مراکز استان‌ها را باور کنند. خوشبختانه رئیس رسانه ملی چون اشراف خوبی بر مراکز دارند، حمایت‌های خوبی صورت گرفته است و امیدوارم ساید نهادها نیز به این باور برسند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “دارابی: ساخت سریال در استان‌ها ارزان‌تر است/دلایل توقف ساخت مجموعه ۳۰۰ قسمتی «مادر ایران»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید