آخرین خبر

آموزش محیط‌زیست به کودکان در «چرخ»


«چرخ» در سی‌وچهارمین قسمت از فصل ششم، ساعت ۱۹ امروز، سه‌شنبه ۹ مهر، موضوع آموزش مسائل محیط‌زیستی به کودکان و نوجوانان را بررسی خواهد کرد.
به گزارش آوای ایرانیان، در این قسمت از برنامه‌ی تلویزیونی «چرخ»، سیاوش یالپانیان، مجری-کارشناس میزِ طبیعت برنامه، با نگار فیض‌آبادی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی درباره‌ی دغدغه‌های محیط‌زیستی و آموزش تعامل با طبیعت به کودکان و نوجوانان گفت‌وگو خواهد کرد. این گفت‌وگو به بهانه‌ی سخنرانی جنجالی گرتا تونبرگ، فعال نوجوان محیط‌‌زیست در اجلاس تغییرات اقلیمی سازمان ملل انجام می‌شود.
این نوجوان ۱۶ ساله‌ی سوئدی هفته‌ی گذشته در سخنانی پرشور در مقابل رهبران جهان در سازمان ملل متحد، آنها را به ناکامی در این زمینه متهم کرد. او در جملاتی به رهبران دنیا گفت: «شما با حرف‌ها و وعده‌های توخالی و پوچِ خود، رویاها و کودکی من و امثال من را دزدیدید. ما انسان‌ها در آغاز راه انقراض قرار داریم و تنها چیزی که شما راجع به آن حرف می‌زنید پول و رشد اقتصادی است.» «چرخ» قصد دارد شیوه‌ی انتقال نگرانی‌ها و دغدغه‌های محیط‌زیستی به کودکان و نوجوانان را بررسی کند.
در بخش دیگری از برنامه، سیدامیر سادات‌موسوی، روزنامه‌نگار علم و سردبیر مجله‌ی «رشد جوان» بهترین اپلیکیشن‌ها‌ی مناسب مدرسه را معرفی می‌کند. گزارش بهزاد یوسفی از بخش اسلامی موزه‌ی ملی ایران یکی دیگر از بخش‌های سی‌وچهارمین قسمت فصل ششم برنامه‌ی «چرخ» است.
مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«چرخ» سه روز در هفته، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آموزش محیط‌زیست به کودکان در «چرخ»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید