آخرین خبر

خوانندگان پاپ برای دریافت مجوز قطعات مذهبی می‌خوانند؟

دو خواننده شناخته عرصه موسیقی آیینی، ضمن تأکید بر پرهیز از نیت‌خوانی نسبت به ورود خوانندگان پاپ به این حوزه، از لزوم همگرایی برای عرضه مطلوب‌تر قطعات موسیقی مذهبی در خارج از مرزها گفتند.

این روزها اتفاق جدیدی در حوزه موسیقی آیینی افتاده مو آن حضور خوانندگان مطرح پاپ در تولید آثار مناسبتی به ویژه در ایام محرم و صفر است. حسین حقیقی و محسن توسلی دو خواننده حوزه موسیقی آیینی درباره اینکه انگیزه‌های تبلیغاتی و تجاری و ایجاد سهولت در دریافت مجوز انگیزه اصلی این حضورهاست یا ریشه‌های اعتقادی منجر به پررنگ‌تر شدن حضور ستاره‌های موسیقی پاپ در عرصه تولید قطعات مناسبتی شده است؟ سخن گفتند.

توسلی در این باره گفت: «ممکن است در برخی از موارد از جمله تولید آثار انقلابی و دفاع مقدس پای مباحثی چون صدور مجوز و مواردی از این دست مطرح شود، که آن هم به نظرم بعید است اما در حوزه امام حسین(ع) من با اطمینان می‌گویم که چنین رویکردی که شما به آن اشاره داشتید اصلا وجود ندارد.»

او ادامه داد: «من بر این باورم تولید آثار در این عرصه چه در حوزه خوانندگان مشهور پاپ و چه در حوزه‌های دیگر کاملا اعتقادی است. مطمئن باشید اگر امام حسین(ع) به کسی اجازه ندهد، او هم نمی‌تواند بخواند. بنابراین اگر کسی برای امام حسین(ع) می‌خواند یقینا در دل خود گره‌ای دارد که ما از این دل خبری نداریم، زیرا این دل خود را به زلف حضرت سیدالشهدا(ع) گره زده است. حتی در بدترین شکل ممکن من حس می‌کنم اگر کسی به نیت مجوز و این داستان‌ها دست به تولید یک اثر مناسبتی زده باشد، یقینا ته دلش ریشه اعتقادی داشته که به این فکر رسیده است. چون در همین چارچوب خیلی‌ها اصلا به فکرشان هم نمی‌رسد که چنین کارهایی را انجام دهند.»

حقیقی هم اینطور نظر خود را بیان کرد: «من هم کاملا با آقای توسلی هم عقیده‌ام. در فضای کار برای امام حسین(ع)، خودِ حضرت هم نیت‌خوانی نمی‌کند. در این فضا کار به قدری دارای ارزش است که حتی اگر یک نفر یک استکان چای را برای خودنمایی در محضرسیدالشهدا(ع) جابه‌جا کند در آن دنیا اجر خود را در حد همین یک مقدار جا به جایی دریافت می‌کند. اینکه ما بیاییم و بگوییم که شما برای دریافت مجوز و مواردی از این قبیل، دست به تولید آثاری با موضوع حضرت سیدالشهدا(ع) زدید اصلا به ما ارتباط ندارد.»

این خواننده تاکید کرد: «در این دنیا این همه آدم‌های معاند وجود دارند که دائم در حال تخریب شخصیت امام حسین(ع) هستند، پس دم همین هنرمندان گرم که حتی برای دریافت مجوز از امام حسین(ع) حرف می‌زنند. به اعتقاد من اصلا چنین رویکردی در خوانندگان ستاره ما وجود ندارد، حتی اگر هم برای چنین اهدافی باشد، ایرادی نداشته و به هیچ کس هم مربوط نیست. اگر فلان هنرمند برای کاری دیگر دست به تولید یک اثر هنری با موضوع حضرت سیدالشهدا(ع) می‌زند، ولو منتج به گرفتن مجوز و گشایش مشکلات کاری‌اش شود، به ما مربوط نیست. نکته مهم فقط اینجاست که ما اکنون مگر گیر مجوز و ماجراهایی از این دست هستیم؟»

 

منبع: مهر

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “خوانندگان پاپ برای دریافت مجوز قطعات مذهبی می‌خوانند؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید