آخرین خبر

۱۹ هزار عکس از ۶۰ عکاس جهانی در هفتمین جشنواره عکس خیام

۱۹ هزار عکس از ۶۰ عکاس جهانی در هفتمین جشنواره عکس خیام

فرصت ارسال آثار به هفتمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام در حالی به پایان رسید که ۱۹ هزار قطعه عکس از عکاسان ۶۰ کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

به گزارش آوای ایرانیان، به نقل از روابط عمومی دفتر فیاپ در ایران، در هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی عکس خیام که در ۶ بخش با موضوع آزاد تک ‌رنگ، موضوع آزاد رنگی، موضوع شهر، موضوع خلاقه، موضوع گردشگری و موضوع مردم برگزار می‌شود، رکورد بالایی در ارسال عکس به یک جشنواره ایرانی ثبت شد و به ترتیب عکاسانی از کشورهای ایران، چین، هند، ترکیه، انگلیس، آمریکا، آلمان، اندونزی، ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، استرالیا، مجارستان، ویتنام و فرانسه بیشترین آثار را به این جشنواره ارسال کردند.

در هفتمین دوره جشنواره، در مجموع ۱۶۰۰ دلار جایزه نقدی به همراه نشان های فیاپ، PSA، خیام و کمال الملک به برگزیدگان اهدا خواهد شد. همچنین همانند دوره‌های پیشین، کتاب نفیس جشنواره برای تمامی شرکت‌کنندگان حتی شرکت‌کنندگانی که آثارشان در جشنواره پذیرفته نشده ارسال خواهد شد.

در این دوره همچنین با حمایت اسپانسرهای جشنواره، جوایز ویژه‌ای در ۳ بخش ویژه شهر تهران، بهترین عکس هوایی و بهترین عکس نجوم اهدا می شود.

هفتمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام تنها رویداد حوزه عکس در ایران است که با مجوز و استانداردهای فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) و انجمن عکاسی آمریکا (PSA) برگزار می شود و نتایج آن در سوابق شرکت کنندگان برای دریافت القاب فیاپ و PSA ثبت خواهد شد.

این رویداد، دی ماه ۹۸ به دبیری علی سامعی (نماینده فیاپ در ایران) و با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفت‌وگوی بصری میان عکاسان ایران و جهان و به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام، توسط نمایندگی فیاپ در ایران یعنی کلوپ عکس فوکوس ـ وابسته به موسسه فرهنگی هنری «خانه هنر خیام» برگزار می شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “۱۹ هزار عکس از ۶۰ عکاس جهانی در هفتمین جشنواره عکس خیام”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید