آخرین خبر

کتاب و آلبوم «ردیف آسان است» منتشر شد

کتاب و آلبوم «ردیف آسان است» به همت نشر هستان منتشر شد.

به گزارش آوای ایرانیان، کتاب و آلبوم «ردیف آسان است» به همت نشر هستان از این هفته در مراکز اصلی پخش کتاب‌های موسیقی در دسترس قرار می‌گیرد. حسین علیشاپور آواز، نوازنده تمبک مهرناز دبیرزاده و نوازنده تار یمین غفاری است.

این اثر شامل انتخاب گوشه‌های اصلی دستگاه شور از میان تمام ردیف‌های روایت شده تاکنون (ساز و آواز) به همراه تحلیل گوشه و گستره ملودی است. همچنین ‌١۶ قطعه ضربی از فرم‌های رایج موسیقی سنتی با تحلیل گوشه‌ها در آلبوم «ردیف آسان است» موجود است.

لوح صوتی کتاب «ردیف آسان است» نیز شامل اجرای قطعات همراه با تمبک به شکل استریو در لوح همراه کتاب، برای تمرین قطعه با تمبک در منزل است. اشاره و آموزش جواب آواز و اجرای آواز شور برای آموزش جواب آواز همچنین اشاره به گوشه‌ای وزنی ردیف و آموزش آن در بستر گوشه های مدال و اشاره به همنوازی با تمبک همراه با نت تمبک قطعات برای تمرین هنرجویان تمبک در این لوح گردآوری شده است.

یمین غفاری درباره این کتاب می‌گوید: کتاب حاضر تجربه شخصی نگارنده است، از آموزش و بررسیِ منابع موجود و آثار بجا مانده از حال و گذشته استادان که گردآوری و تلفیق شده است و تلاشی برای ارائه تئوری ندارد.

وی همچنین عنوان کرد: «ردیف آسان است» یک پیشنهاد طرح درس است برای آموزش دروه متوسطه موسیقی ایران، هنرجو در طی آموزش به این روش، به دو شیوه نت خوانی و گوشی به آموزش ردیف می‌پردازد، همزمان با نواختن ردیف سازی، با ردیف آوازی هم آشنا می‌شود، جواب آواز تمرین می‌کند و همنوازی با تمبک را می‌آموزد، همچنین با چگونگی استفاده ردیف در آثار هنرمندان نیز آشنا می‌شود، امیدوارم مورد نظر و استفاده هنرجویان و هنرآموزان محترم قرار گیرد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کتاب و آلبوم «ردیف آسان است» منتشر شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید