آخرین خبر

تازه ترین هزارصدای پاپ برگزار شد / از همراهی شهریاری با نوازنده نوجوان ناغارا تا اولین خوانندگی رسمی فرشید ادهمی

بعد از وقفه‌ای دو ماهه، برنامه استعدادیابی موسیقی هزارصدا هفته قبل دو برنامه داشت که اولی هزارصدای سنتی بود که دوشنبه سیزدهم آبان برگزار شد و دومین برنامه آن هزارصدای پاپ بود که پنج شنبه شانزدهم آبان در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران برگزار شد و در آن رحیم شهریاری، محمدرضا چراغعلی و سجاد عزیزی آرام به داوری آثارو اجراهای خوانندگان جوان پرداختند و با اتفاقات متفاوتی که در آن افتاد، یکی از جذاب‎ترین برنامه‌های هزارصدا رقم خورد.

این برنامه به یکی از آهنگسازان و به ویژه تنظیم‌کنندگان بزرگ و تاثیرگذار موسیقی پاپ، زنده‌یاد استاد محمد اوشال تقدیم شد. بیستم آبان زادروز این هنرمند فرهیخته است که چندان پرکار نبود اما هرچه ساخت روی نسلی از موزیسین‌های جوان آن زمان تاثیرگذار بود و از جمله آنها استاد زنده‌یاد بابک بیات بود که همیشه به تاثیر ایشان روی کارش اذعان داشت.

تیتراژ این برنامه هم روی آهنگ زیبای «اسیر شب» با صدای زنده‌یاد فرهاد مهراد که از ساخته‌های زیبای عالیجناب اوشال است ساخته شد و در بخشی از برنامه هم، خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز جوان اما باسابقه سبک پاپ-کلاسیک، سروش کریمی با نوازندگی پیانوی وحید مصلحی‌فرد این قطعه را به شکلی دلنشین اجرا کردند. در ابتدای این بخش هم کلیپی از پخش جهانی قطعه «بی تو» از سروش کریمی با تنظیم باربد زارع پخش شد که روی موضوع آوارگان و با هماهنگی سازمان‌های بین‌المللی مربوطه ساخته شده بود.

پس از اجرای قطعه اسیر شب، آرش نصیری درباره زنده‌یاد اوشال و آثارش سخن گفت و از دکتر چراغعلی هم درخواست کرد که درباره ایشان و جایگاه و تاثیراتشان سخن بگوید.

آغازگر برنامه اجراها هم دکتر حسن جلالی بود؛ دندانپزشکی که در برنامه گذشته هزارصدا برگزیده شده بود و مطابق با روال همیشگی هزارصدا آغازکننده برنامه بود.

سپس رضا احدی، علیرضا اشرفی، پژواک پاکزاد از شیراز، علیرضا شریفی، حمزه ملک از کرمانشاه و مظاهر کریمی از گرگان به همین ترتیب روی صحنه آمدند و یک اثر از خودشان را به شکل اجرا روی آهنگ بدون وکال و یک اثر از خوانندگان دیگر را با ساز زنده اجرا کردند و به سخنان داوران برنامه گوش سپردند.

یکی از نکات ویژه این کارشناسی‌ها، صحبت‌های دقیق و کارشناسانه رحیم شهریاری بود که نشان می‌داد یک موزیسین با دانش و باتجربه است. او جایجای برنامه و به فراخور اجراها هم درست و دقیق درباره خوانندگی شرکت‌کنندگان صحبت کرد و هم از تجربیات خودش روی صحنه گفت و از جمله، از تجربه هجده سال قبل و اولین باری که در همین فرهنگسرای ارسباران کنسرت داده بود. دکتر چراغعلی و عزیزی آرام نیز نکات ارزشمندی را به خوانندگان جوان گوشزد کردند.

در همان اوایل برنامه، آرش نصیری مدیر و مجری هزارصدا، از نوازنده نوجوان دایره و ناغارا، ستاره هاتف دعوت کرد که به صورت مهمان برنامه‌ای را اجرا کند. او ابتدا روی قطعه معروف ساری گلین با صدای یعقوب ظروفچی دایره زد و بعد قطعه شاد و معروف «باخ باخ» شهریاری پخش شد و روی آن با ناغارای دقیق، و شیرینی لبخند و چهره‌ی معصومانه‌اش همه را به وجد آورد، به طوری که رحیم شهریاری از جایش بلند شد و برایش پیانو زد و قطعه کوچه لر را خواند و ستاره با او ناغارا زد. این یکی از جذاب‌ترین بخش‌های برنامه بود.

در پایان اجراها، وقتی داوران برای شور درباره انتخاب نفرات برگزید به پشت صحنه رفتند، مجری از فرشید ادهمی دعوت کرد تا برای اجرا روی صحنه بیاید. ادهمی یکی از بهترین گیتاریست‌های جوان ایران است که اخیرا به جرگه خوانندگی وارد شده و قطعاتی را خوانده و با صدا و ملودی‌های گرمی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این اولین اجرای ادهمی روی یک صحنه رسمی بود و در این اولین برنامه‌اش، خودش گیتار زد و خواند و پرهام حسینی هم با ویولن او را همراهی کرد و برنامه جذابی را برای تماشاگران برنامه اجرا کردند.

سپس داوران به روی صحنه برگشتند و رحیم شهریاری به نمایندگی از کارشناسان نظر نهایی گروه داوری را به این شرح اعلام کرد:
نفر اول: مظاهر کریمی از گرگان
نفر دوم: حمزه ملک از کرمانشاه
نفر سوم: رضا احدی از تهران

شهریاری همچنین اعلام کرد که به خاطر زحماتی که برای برگزاری هزارصدا کشیده می‌شود ده قطعه بلیت کنسرت فردا شب را به مدیر آن آرش نصیری اهدا می‌کند تا به صلاحدید خود به عوامل و زحمتکشان برنامه اهدا کند و سپس برای آنکه سنگ تمام گذاشته باشد به تقاضای تماشاگران و علاقمندانش پاسخ داد و با نوازندگی پیانوی دکتر محمدرضا چراغعلی ترکیبی از چند قطعه نوستالژیک آذری را به زیبایی و صلابت اجرا کرد و این حسن ختام برنامه هزارصدای پاپ ۱۶ آبان ۹۸ بود.

فریدون حلمی، دکتر سعید منصور افشار، حسن فرهوش از کلن آلمان، مرتضی لطفی، شهاب شهرزاد وجمعی دیگر از هنرمندان و بزرگان از جمله مهمانان ویژه این برنامه بودند.

بنابر اعلام آرش نصیری، برنامه‌های بعدی هزارصدا دوشنبه چهارم و پنج شنبه بیستم آذر ماه در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تازه ترین هزارصدای پاپ برگزار شد / از همراهی شهریاری با نوازنده نوجوان ناغارا تا اولین خوانندگی رسمی فرشید ادهمی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید