آخرین خبر

نشست «کندوکاوی در نی‌نوا» در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود

به گزارش آوای ایرانیان،نشست پژوهشی تحلیلی موسیقی ایران با عنوان «کندوکاوی در نی نوا» در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، این نشست به بررسی «نی‌نوا» کنسرتو برای نی و ارکستر زهی اثر بدیع و مشهور حسین علیزاده می‌پردازد.

آروین صداقت‌کیش آهنگساز و پژوهشگر موسیقی با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد در این قطعه و بیان حسین علیزاده درباره قطعات ارکستری که قبل یا تقریبا همزمان از نی‌نوا در نوا ساخته شده، نی‌نوا در یک بستر تاریخی موسیقایی اجتماعی، راهبردهای موسیقایی حسین علیزاده برای ساخت نی‌نوا (از جمله گسترش ملودیک، چندصدایی و فرم)، تاثیر نی‌نوا بر قطعات پس از خود، اهمیت نی‌نوا در تاریخ موسیقی ما به تحلیل و سخنرانی می‌پردازد.

این برنامه چهارشنبه ۲۹ آبان ساعت ۱۸ با کوشش مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت فرهنگسرای ارسباران در این فرهنگسرا به نشانی خیابان دکتر شریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا برگزار می‌شود.

حضور در این نشست آزاد است.

برگزاری نشست هنرمندان موسیقی

این نشست شنبه ۲۵ آبان ساعت ۱۸ با حضور اهالی موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

اجرای موسیقی گروه محمودی گلستانه با همنوازی سنتور نوید توسلی و تنبک آریژ خیاط تیموریان با ساز و آواز در مایه سه گاه و گروه آزین با قطعاتی در آواز ابو عطا با همراهی مسعود آزین نار، کیارش بکتاشیان با ساز نی و تنبک کاوه محمدیان بخش‌هایی از این نشست است.

همچنین اجرای زیبای گروه موسیقی دبدبه با قطعات خوشه‌چین، تصنیف عشق، نواها و همراهی نوازندگان با سازهای عود، سنتور، دف، کوزه و تاس، کاخن و تنبک، دهل و دمام، پرکاشن و گروه همخوانی از بخش‌های متفاوت این برنامه است.

اجرای تک‌نوازی حبیب‌الله جعفری با ساز نی بخش پایانی نشست هنرمندان موسیقی خواهد بود.

نشست ماهانه موسیقی با هدف معرفی گروه‌های موسیقی و جوانان با استعداد هنر موسیقی فعال در زمینه نوازندگی، آواز، ساخت ساز و آهنگسازی درموسیقی چندسالی است شنبه‌های آخر هر ماه با حضور اهالی موسیقی، پیشکسوتان و علاقه‌مندان در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

اجرای کنسرت گروه «نقش»

این کنسرت موسیقی جمعه ۲۴ آبان ساعت ۲۰ با اجرای قطعات و آوازهای تنظیم شده بر مبنای دو روایت از «مُد راست» با عنوان پنجگاه به سرپرستی امیر شریفی آهنگساز و نوازنده تار و مجتبی عسگری خواننده در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می‌رود.

محمد عشقی نوازنده سنتور، هوشمند عبادی نوازنده نی، بهناز بهنام نیا نوازنده عود، المیرا مردانه نوازنده کمانچه، مرجان مهربان نوازنده قانون و سهیل اله دادیان نوازنده تنبک این کنسرت را همراهی خواهند کرد.

اجرای کنسرت «ارکستر کوبه‌ای هاناوا»

این کنسرت با عنوان «یاد» کاری از رشید کاکاوند با حضور صائب کاکاوند و مهرداد ملکی پنجشنبه ۲۳ آبان ساعت ۲۰ در فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود.

رشید کاکاوند سرپرست و نوازنده تنبک، صائب کاکاوند نوازنده تار، میلاد مرادی نوازنده کمانچه، مهرداد ملکی، فرشید کاکاوند، ملینا دولتی و مهران آمالی نوازندگان تنبور هستند.

همچنین پارسا نظری، آیسان حسینیان، هیربد سلیمی، ایمان شجاعیان، امین قانع، سارا سلطانی، علی ثقفی، نسترن حکاکیان، حمید شمسینی، سارا شاهرخی اعضای گروه کوبه ای هاناوا با ساز تنبک و نیلوفر خلیلی، الهه بیگدلی و فریبا زمان‌وند ساز دف، محمود ملکی، لادن هاشمی، مسعود جعفری و ماندانا کاکاوند نوازنده دایره و بندیر از اعضای این گروه موسیقی هستند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نشست «کندوکاوی در نی‌نوا» در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید