آخرین خبر

واکنش پرواز همای به سخنان مدیر انجمن موسیقی لرستان

پرواز همای پس از لغو کنسرتش در خرم‌آباد، به شرح ماجرا پرداخت.

به گزارش آوای ایرانیان، پرواز همای قرار بود در روز‌های ۱۸ و ۱۹ آذر ۱۳۹۸ کنسرتش را در خرم‌آباد برگزار کند که این اجرا‌ها لغو شد. روز گذشته مدیر انجمن موسیقی لرستان در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌ها صحبت‌هایی مطرح کرد و دلایل لغو کنسرت همای را توضیح داد.

پرواز همای برای شفاف‌سازی درباره ماجرای لغو کنسرتش در خرم‌آباد حقایق جالبی را مطرح می‌کند و می‌گوید: کنسرت‌های شهرستان در تمام استان‌ها توسط برنامه‌گذار‌های استانی برگزار می‌شود. گروهى که قرار بود کنسرت ما را در خرم‌آباد برگزار کند، از یک ماه پیش به دنبال هماهنگی‌های قانونی و لازم برای اجرای این کنسرت بود. اما گویا برخی مشکلات جلوی اجرای آن را می‌گرفت.

این خواننده ادامه می‌دهد: با وجود اینکه به روال عادى پروسه‌ى دریافت مجوز در خرم‌آباد اجازه‌ى فروش بلیت را به صورت شفاهی صادر کرده بودند و نیمى از بلیت‌ها فروش رفته بود، دستور کنسلى یا عوض کردن سالن کنسرت را دادند. این دستور از سوى برگزارکنندگان کنسرت ما اجابت شد و به پیشنهاد خودِ آقای عباسیان (یکی از اعضای انجمن موسیقی لرستان) سالن جدیدی برای برگزاری کنسرت ما در نظر گرفتند.

همای تأکید می‌کند: تیم برگزاری کنسرت من در خرم‌آباد، گروهی حرفه‌ای است که کنسرت‌های بسیاری در این شهر برگزار کرده‌اند. اما متأسفانه در تاریخى زودتر از کنسرت ما زمینه‌ی برگزاری کنسرت همکار و دوست خوش صداى ما رضا بهرام را در همین سالن فراهم شد و در نهایت حاشیه‌های این کنسرت موسیقی پاپ، موجب لغو کنسرت بعدی یعنی کنسرت ما می‌شود.

همای در تشریح ماجرا می‌گوید: درست یک هفته قبل، کنسرت رضا بهرام در سالنی برگزار شد که امکانات سرویس بهداشتی‌اش پاسخگوی ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر جمعیت است. اما برگزار کنندگان کنسرت بهرام برای یک سانس این کنسرت حدود ۱۵۰۰ بلیت می‌فروشند. آن‌ها مردم بیشتری را به سالن راه دادند. همین مسئله موجب بروز مشکلاتی در سرویس بهداشتى می‌شود و اعتراض مردم و برخی ادارات اطراف این سالن را بر می‌انگیزد. این مسئله موجب بروز اختلافی بین اداره اماکن و اداره ارشاد استان می‌شود. اماکن از اداره ارشاد می‌خواهد که در برگزاری کنسرت به فکر سرویس بهداشتی برای مردم باشند، اما نتیجه این اختلاف‌ها به لغو کنسرت‌های بعدی در آن سالن می‌انجامد.

خواننده و طراح اُپرای «حلاج» تأکید می‌کند: من به حرمت مردم خرم‌آباد تا این شهر آمدم، اما نگذاشتند کنسرتم را برگزار کنم.

همای می‌گوید: آقای عباسیان در مصاحبه‌اش گفته است که کنسرت آقای همای مجوز نداشته است، در حالی که روال برگزاری کنسرت‌ها در شهرستان به این صورت است که وقتی مراحل قانونی برای صدور مجوز کنسرت‌ها طی می‌شود، اداره ارشاد به گروه‌ها اجازه بلیت فروشی را می‌دهد تا آن‌ها زمان لازم برای تبلیغات را از دست ندهند. در روز‌های پایانی هم مجوز ارشاد و اماکن صادر می‌شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “واکنش پرواز همای به سخنان مدیر انجمن موسیقی لرستان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید