آخرین خبر

بازگشت بهروز وثوقی به سینمای ایران

نسخه تازه فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» ساخته محسن امیریوسفی با بازی «بهروز وثوقی» برای اکران در جشنواره فیلم فجر خبرساز شده است.

چند روزی است که انتشار یک خبر پیرامون نسخه تازه فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» منتشر شده مبنی بر اینکه بهروز وثوقی بازیگر سینمای پیش از انقلاب در این فیلم بازی کرده است. قرار است نسخه تازه این فیلم ساخته محسن امیر یوسفی با نام «آشغال‌های دوست داشتنی اصل»  به دبیرخانه جشنواره فجر ارائه شود، در این نسخه اصل بهروز وثوقی در کنار دیگر بازیگران فیلم ایفای نقش می کند.

درباره نسخه جدید آشغال های دوست داشتنی

در فیلم سینمایی آشغال‌های دوست داشتنی اصل، نسخه تازه  که برای حضور در جشنواره فجر ارائه شده، بهروز وثوقی بازی کرده است؛ اتفاقی که پس از طی مراحل تولید این فیلم رخ داده و محسن امیر یوسفی در سفر به آمریکا رقم زده و اکنون همزمان با ارائه نسخه تازه این فیلم به دبیرخانه جشنواره ملی فیلم فجر علنی شده است.

فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست داشتنی» به کارگردانی محسن امیریوسفی پس از شش سال پیگیری مداوم امیریوسفی از ۲۴ بهمن ۹۷ رفع توقیف شد و در سالن‌های سینما به نمایش عمومی درآمد و با استقبال عمومی روبرو شد. «آشغالهای دوست داشتنی» چهار بار تا پای اکران رفته بود؛ اما هر بار به نحوی مانع از این اتفاق شدند تا اینکه در نهایت حجم اعتراضات و فشار‌ها به حدی رسید که مسئولان سینمایی این فیلم را اکران کردند تا از فشار خلاص شوند.

اکنون پس از پایان آن اکران، محسن امیریوسفی از فیلم پیشین نسخه‌ای تازه آماده کرده که حدود ۱۰۰ دقیقه است و بخش عمده آن حاوی سکانس‌های تازه است و ۵۵ دقیقه آن با نسخه اکران شده، متفاوت است.

امیریوسفی برای این نسخه تازه از فیلمش با عنوان «آشغال‌های دوست داشتنی اصل» فرم حضور در جشنواره ملی فیلم فجر را پر کرده است؛ فرمی که او در شش دوره جشنواره فجر برای نسخه پیشین پر کرده و هر بار به بهانه‌ای فیلمش را نپذیرفتند و حتی اجازه ندادند هیات انتخاب آن را ببیند در نهایت با اکران فیلم، تصور مدیران سینمایی چنین بود که ماجرا به پایان رسیده، اما امیریوسفی حالا فصل تازه‌ای را گشوده است.

titrebartar.com

 

عوامل فیلم

“آشغال های دوست داشتنی” محصول سال ۱۳۹۱ است و عوامل تولید آن عبارتند از: نویسنده و کارگردان: محسن امیریوسفی، مدیر فیلم‌برداری: تورج اصلانی، تدوین: مصطفی خرقه‌پوش، طراحی و ترکیب صدا: محمدرضا دلپاک، طراح چهره‌پردازی: سعید ملکان، صدابردار: محمود سماک‌باشی، طراح صحنه و لباس: فریبا رهبر، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: پیام نبوتی، موسیقی: افشین عزیزی.

بازیگران فیلم

بازیگران: شیرین یزدان بخش، حبیب رضایی، هدیه تهرانی، نگار جواهریان، صابر ابر، شهاب حسینی و اکبر عبدی.

خلاصه فیلم آشغال‌های دوست داشتنی

داستان آشغال های دوست داشتنی در خانه یک پیرزن که با دخترخالهٔ میانسالش (سیما) زندگی می‌کند، می‌گذرد. در یکی از روزهای بعد از انتخابات که تجمع مخالفان انتخابات و معترضان در خیابان‌های تهران برقرار است عده‌ای از تجمع‌کنندگان فراری وارد خانه پیرزن می‌شوند و در آنجا مخفی می‌شوند. بعد از خروج از خانه متوجه علامتی بر روی درب خانه پیرزن می‌شوند و طبق شایعه‌های آن روزها به پیرزن خبر می‌دهند که آنها احتمالاً در روزهای آینده به خانه او مراجعه خواهند کرد و آن‌جا را می‌گردند پس به پیرزن هشدار می‌دهند که اگر در خانه‌اش چیز مشکوک و مسئله‌سازی دارد آن را از خانه خارج کند تا مشکلی برایش به وجود نیاید و داستان تازه از اینجا شروع می‌شود.

بر اتاق خانه پیرزن سه قاب عکس از سه مرد وجود دارد. مرد اول پسر پیرزن است که در جنگ ایران و عراق شهید شده‌است. قاب عکس دوم متعلق به برادر اوست که از اعضای سازمان مجاهدین بوده‌است که در جریان اتفاقات دهه شصت اعدام می‌شود و قاب عکس سوم هم متعلق به همسر پیرزن است که ظاهراً از طرفداران مصدق بوده‌است که در جریان کودتای ۲۸ مرداد برایش اتفاقی می‌افتد.

روند داستان به گفتگوی خیالی این سه نفر با پیرزن در جریان شبی می‌گذرد که او خیال می‌کند فردا به سراغش خواهند آمد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بازگشت بهروز وثوقی به سینمای ایران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید