آخرین خبر

لشگرکشی صداوسیما به جشنواره فیلم فجر/ احتمال احضار رئیس سازمان سینمایی به دادگاه

در برداشت این هفته به حواشی برنامه شب یلدای مهران مدیری خواهیم پرداخت.

به گزارش آوای ایرانیان، شب یلدا اگر پای تلویزیون بودین حتما برنامه دورهمی مهران مدیری را دیدین، فردای اون روز، یک روزنامه از دستمزد میلیاردی مهران مدیری نوشت و همین مسئله باعث شد تا موضوع دستمزد مجری برنامه دورهمی به یک مسئله سیاسی تبدیل بشود، بخصوص اینکه مدیری در برنامه‌اش به یکی از اظهارنظرهای جنجالی رئیس جمهور تیکه انداخته بود. چند روز بعد از کشاکش بر سر اینکه مهران مدیری چقدر پول می‌گیرد، روابط عمومی صداوسیما اعلام کرد که مدیری دستمزدش میلیاردی نبوده، ولی باز هم نگفتند که چقدر بوده!

سایت جشنواره فیلم فجر، لیست اسامی خبرنگارانی که برای حضور در جشنواره ثبت نام کرده بودن را منتشر کرد. رقم ناقابلی در حدود ۲ هزار و صد و خرده‌ای به اسم اهالی رسانه ثبت نام کرده بودند. جالبه که بدونید جمع خبرنگارهای سینمایی در کشور شاید به یک دهم این رقم هم نرسد! و از اون جالب‌تر اینکه ۴۲۶ نفر از صداوسیما برای حضور در جشنواره ثبت نام کردن، یعنی باور کنیم که صداوسیما اینقدر خبرنگار و آدم مرتبط به سینما داره؟!

این شبکه نمایش خانگی آنقدر جذابیت پیدا کرده که مسعود خان کیمیایی را هم گرفتار کرده است. مسعود کیمیایی کارگردان کهنه کار سینما قراره رمان مشهورش به نام «جسدهای شیشه‌ای» را در قالب یک سریال ویژه شبکه نمایش خانگی تولید کند. شاید بعضی از دوستداران خالق «قیصر» ندانند که کیمیایی علاوه بر ساخت فیلم‌های شاخص در سینمای ایران، یک نویسنده حرفه‌ای هست و رمان «جسدهای شیشه‌ای» یکی از آثار وی هست.

چند کانال سینمایی مدعی شدند که دادستانی ممکن است رئیس سازمان سینمایی را احضار کند. علت احضار حسین انتظامی هم این مسئله بیان شده که پروانه نمایش فیلم «دیدن این فیلم جرم است» صادر نمی‌شود. دست اندرکاران فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» که محصول حوزه هنری هست، از اواخر سال ۹۷ دنبال اکران این فیلم در سینماها بودند و الان که ۱۰ ماه از سال، گذشته هنوز اجازه چنین کاری به آنها داده نشده است. وزارت ارشاد هم هیچ دلیلی برای اکران نشدن این فیلم اعلام نکرده است.

جشنواره فیلم‌های مردمی عمار ۱۰ ساله شد. این جشنواره که در سال ۸۸ و با توجه به شرایط سیاسی جامعه شکل گرفت و نام «عمار» بر آن نهاده شد، امسال دهمین دوره برگزاری خودش را جشن می‌گیرد. نادر طالب زاده، چهره رسانه‌ای و دبیر این جشنواره، گفته این جشنواره روحیه انقلابی دارد و تلویزیون با پخش فیلم‌های عمار دوباره روحیه انقلابی می‌گیرد. این دوره از جشنواره عمار به مشکلات اقتصادی مردم توجه ویژه‌ای داره. عمار در کنار برگزاری جشنواره در حال تربیت فیلمسازان جوان هست و بخشی از تولیدات جشنواره حاصل تلاش فیلمسازان تربیت یافته در خودِ عمار است.

در پایان این قسمت، گفتگوی پدرام ابدان با جواد یحیوی را شاهد خواهیم بود. همچنین در این هفته برنامه برداشت میزبان کیوان امجدیان، تحلیلگر و منتقد سینمایی بوده است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “لشگرکشی صداوسیما به جشنواره فیلم فجر/ احتمال احضار رئیس سازمان سینمایی به دادگاه”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید