آخرین خبر

یکی دیگر از یاران شهید آوینی پرکشید/طلایه‌دار برنامه‌سازی در سیما

به گزارشآوای ایرانیان سید محمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح و محسن برمهانی معاون سیما درگذشت زنده یاد حاج ابراهیم کیهانی از یادگاران و پیشکسوتان مجموعه روایت فتح را که تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی «آبی به رنگ گلدسته‌ها»، «آری اینچنین بود برادر»، «میعاد با ابراهیم در گلستانه» و «ما هنوز زنده ایم» را نیز برعهده داشته است، تسلیت گفتند.

متن پیام تسلیت سید محمد نادری به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

در نهایت تألم و اندوه، یکی دیگر از هنرمندانِ فهیم، نجیب و خوش‌سابقه عرصه فرهنگ و هنر ایران و از همراهان شهید سید مرتضی آوینی در مجموعه روایت فتح از میان ما پَر کشید.

فقدان این هنرمند پیشکسوت و انقلابی آن هم در ایامی که یادآور دلاورمردی های رزمندگانی چون خود او در دوران دفاع مقدس است، برای فرهنگ و هنر دوستان ایران عزیز و یاران و همسنگران وی در مجموعه بنیاد فرهنگی روایت فتح مایه اندوه و دریغ بسیار است.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این هنرمند عزیز از درگاه خدای منان، برای روح حسینی این محب اهل بیت، آرامش و برای خانواده و عزیزانش، صبر جمیل مسئلت دارم.

ان شاء الله به برکت خون همرزمانش خصوصاً سیدشهیدان اهل قلم و سال‌ها مجاهدتش در راه ثبت و ضبط دوران پر افتخار دفاع مقدس، همنشین ایشان و شهدای کربلا باشد.»

همچنین محسن برمهانی معاون سیما در پی درگذشت ابراهیم کیهانی پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

«انا لله و انا الیه راجعون

هنرمند پیشکسوت دفاع مقدس، ابراهیم کیهانی در آستانه هفته بزرگداشت دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست.

او از طلایه‌داران برنامه‌سازی در سیما محسوب می‌شود و چهار دهه هنر و توانمندی‌های مختلف و متنوع خود در زمینه تهیه‌کنندگی، کارگردانی، آهنگسازی، تدوین و … را وقف رسانه ملی نمود.

مرحوم کیهانی یکی از ثبت کنندگان حماسه‌ها و رشادت‌های فرزندان ایران در جبهه‌های حق علیه باطل بود و همراه با سید شهیدان اهل قلم، شهید آوینی به روایت فتح می‌پرداخت.

پس از پایان جنگ نیز او عرصه خلق مجموعه داستانی درباره سال‌های فتح و حماسه را تجربه کرد و سریال‌هایی چون «روزهای آتش»، «قطعه‌ای از بهشت»، «بهترین سال‌های زندگی» و … را درباره آن دوران به یادگار گذاشت که باقیات صالحات آن مرحوم هستند.

اینجانب با عرض تسلیت به خانواده مرحوم کیهانی و جامعه هنری و رسانه‌ای کشورمان، از خداوند منان برای آن عزیز از دست رفته علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل خواهانم.»

ابراهیم کیهانی شامگاه گذشته ۲۸ شهریور ماه در سن ۷۷ سالگی بر اثر بیماری در بیمارستان درگذشت.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “یکی دیگر از یاران شهید آوینی پرکشید/طلایه‌دار برنامه‌سازی در سیما”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید